3. října 2016

RC Recenze: Láska jako z filmu

Určitě existují lidé, kteří všemi romantickými komediemi opovrhují a považují je za sprosté slovo. Avšak valná většina z nás si občas ráda odpočine u příběhů, kde vám sice po dokoukání hrozí cukrovka, ale všechno dopadne dobře a člověku to i přes celou nereálnost navodí pocit pohody. A jelikož se hrdě hlásím k té valné většině, byla jsem na knihu Láska jako z filmu pořádně zvědavá...

Kensington vždycky milovala romantické filmy a chtěla zažít stejnou lásku jako hrdinky z jejích oblíbených filmů. Před lety takovou lásku měla na dosah, bohužel to však neskončilo "šťastně až navěky", ale v slzách.
Dnes je však všechno úplně jinak. Kenzi čeká pohádková svatba s pohádkovým mužem, který do její rodiny nejspíš zapadá mnohem lépe, než ona sama. Má to však malý zádrhel v podobě kluka, který jí před lety zlomil srdce a znenadání se znovu objevil v jejím životě...

Příběh knihy není ničím, co by člověk už tolikrát neviděl ve všemožných romantických filmech, ale to je právě ono ! Příběh Kenzi je totiž protkán známými scénami z romantických filmů a já jsem si hodněkrát říkala ,,To už jsem dlouho neviděla! Hned jak to dočtu, musím si to pustit!". Nečeká vás tedy žádné originální čtení, avšak pohodový příběh, u kterého se budete bavit. Čert vem, že i cukrová vata je míň sladká, já se rozhodně bavila a zachovávala si přiblblý úsměv na rtech až do samotného konce.

Jako každá romantická komedie, je i kniha plejádou vtipných a občas lehce za vlasy přitažených okamžiků. Pokud jste ale milovníky romantických filmů/knih, rozhodně vás to nebude rušit a sama bych to ani nepovažovala za nějakou chybu, protože už to tak nějak k tomuto žánru patří. Příběh se čte hladce a stránky ubíhají ani nevíte jak. Právě díky opravdu velké čtivosti, jsem měla příběh přečtení co by dup. A i když od začátku naprosto jasně víte, jak celý příběh skončí, hltala jsem stránku za stránkou.

Překvapená jsem byla i z postav, které se samozřejmě nevyhnuly určitým stereotypům, ale i přesto nebyly ploché a ve své podstatě i celkem uvěřitelné. Kensington, je přesně tou hrdinkou, kterou si oblíbíte a které budete celou dobu fandit. Můžu říct, že její hledání té holky, kterou dřív bývala mě bavilo a občas jsem si říkala, zda by nebylo fajn, vpustit si čas od času do života trochu té naivní iracionality.

Musím se přiznat, že prvotní impulz, při kterém jsem se rozhodla, že si knihu musím přečíst, nastal, když jsem uviděla její opravdu povedenou obálku (kdyby někdo nevěděl, miluju fialovou). Následně jsem byla mile překvapena, když jsem si přečetla názvy kapitol se kterými si překladatelka opravdu skvěle vyhrála (stejně jako se zbytkem knihy !). A pak přišel na řadu už samotný příběh, který mi zpříjemnil dlouhé chvilky v práci a já ho zaklapávala, přesně s tou rozněžnělou, pohodovou náladou, kvůli které podobné příběhy čteme.
Takže, pokud jste romantická duše, která si ráda odskočí z reálného světa do příběhů plných romantiky, vtipu a happy endů, rozhodně neváhejte a ponořte se i do příběhu Kenzi a její Lásky jako z filmu !

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Mladá fronta.

Knihu si můžete objednat na zde.