29. prosince 2014

The Grinch Book Tag

Abych vám to nějak uvedla - už nikdy nebudu důvěřovat přednastavení publikování příspěvku.
Vánoce byly dost hektické, takže jsem se k blogu dostala až teď a jaké nemilé zjištění na mě čekalo, když jsem zjistila, že se příspěvek prostě nepublikoval. Takže s lehkým zpožděním přicházím s tímto vánočním tagem až teď.


Jsou tagy, které mě prostě na první pohled zaujmou a já nemůžu jinak, než se do nich taky pustit :) The Grinch Book Tag patří právě do této kategorie, takže se i já přidávám se svým příspěvkem. Ale na začátek trocha těch informací.
Originálním tvůrcem tohoto tagu je booktuberka Thoughs on Tomes, u českých blogerů jste tag poprvé mohli vidět u Kristie
V zásadě jde o to, že nám jsou nastíněné situace, které se nám mohou o vánocích stát a úkolem je k nim přiřadit patřičnou knihu dle našeho výběru.

1. Polovina světélek na vánočním stromečku je vyhořelá: Jmenuj knihu/sérii/postavu, která začala dobře, ale pak to s ní šlo z kopce
Lovkyně snů - Lisa McMann
Jsem si jistá, že je mnohem víc sérií se kterými to šlo postupem času do kopru, ale žádná z nich ve mně nezanechala takové rozčarování jako právě závěrečný díl Lovkyně snů. Přitom to všechno začalo tak dobře ! Bylo to originální, ať už zápletkou nebo samotným zpracováním a i když ne každému tato série sedla, já jsem si ji oblíbila a strašně se těšila na poslední díl. A pak BUM. Nuda, nuda a čau. Nevím jestli existuje kniha, která mi připadala více natahovaná. A to má jenom 200 stran ! Takhle by závěrečné díly prostě vypadat neměly a už vůbec by neměly vznikat, pokud autor neví, co dál psát.



2. Otravná prateta Sally, která tě nenechá o samotě: Jmenuj knihu, která se ti nelíbila, ale kterou očividně všichni ostatní milují, takže nikdy nezmizí
Delirium - Lauren Oliver
Teď mě určitě všichni ukamenují a budu hořet na hranici, ale pro mě bylo strašným utrpením už jenom Delirium dočíst. Myšlenka knihy se mi strašně líbila, ale to provedení prostě nebylo nic pro mě. Nejsem zrovna typ, který by se vyžíval ve zdlouhavém popisování každého lístečku na stromě nebo každičké myšlenky hlavní hrdinky, najdou se sice výjimky, ale zrovna tato série do této kategorie nespadá. Přitom věřím tomu, že kdyby kniha byla o takových 100 stránek kratší, užila bych si jí mnohem víc. Nebo taky ne :D Po zkušenostech s Lauren Oliver už vím, že tahle autorka prostě není pro mě.


3. Tvůj domácí mazlíček neustále převrhává vánoční dekorace: Jmenuj postavu, která neustále něco kazila ostatním (nesmí to být záporák!)
Nástroje smrt - Cassandra Clare
Tak tohle je těžký bod ! Do této kategorie spadá takové množství YA hrdinek ! Svým "nikomu nic neřeknu a vrhnu se do nebezpečí" způsobují tolik problémů všem ostatním. Ale kterou z nich vybrat ? 
Po dlouhém rozhodování jsem vybrala Clary, která byla horkým adeptem na poslední bod tohoto tagu, ale nakonec jsem v paměti vyšmátrala někoho mnohem horšího :D
Clary mě štvala, štve a štvát bude. Celou sérii mi svým chováním "jsem nepřemožitelná, ale zachraňujte mě!" pořádně zprotivila. Vlastně ani nevím, v jakém to bylo díle, kdy jsem si řekla takhle to dál nejde a se sérií se nadobro rozloučila. Pro mě je tedy typickou kazičkou-která-si-to-neuvědomuje Clary.


4. Slyšíš své rodiče dávat dárky pod stromeček a zjišťuješ, že Ježíšek není skutečný: Jmenuj knihu, která ti byla naspoilerována
Zmizelá - Gillian Flynn
Vlastně ani nevím, jestli mi někdy bylo něco naspoilerováno, aniž bych se o to trochu nezapříčinila já. Proto tento bod pojmu trochu jinak, budu jmenovat knihu, kterou se mi snaží naspoilerovat skoro každý a já stále odolávám. Tou knihou je Zmizelá, která se od té doby, co vstoupila do našich kin, stala mou noční můrou. Abych to trochu vysvětlila: Na Zmizelou už se chystám vážně dlouho, ale znáte to, není čas a když je, tak se najde tisíc dalších knížek, které musím nutně přečíst. Což by nebyl problém, on by se jednou ten čas našel, ale to by se nesměla Zmizelá zfilmovat a (podle všeho) by ten film nesměl být dobrý ! Takhle jsem totiž v situaci, že nejen knihomolové vědí ten obrovský spoiler, ale také mé okolí, které se ke knížce normálně nepřiblíží ani na 5 metrů (přeháním, negramoti to nejsou :D). A tak se mi nejednou stalo, že jsem položila telefon v půlce rozhovoru, protože moje kamarádka vážně nečekala..tutututu.. Stejně jako by mého kamaráda zajímalo, jestli v knížce taky bylo to... 
Zatím se mi daří odolávat. Pokládám telefony, přerušuji ostatní v půlce věty, ale stále nic nevím ! Ono to za chvilku opadne a já si budu moct v klidu Zmizelou vychutnat :)
(Nutno podotknout, že ty chudáci netušili, že jsem knihu nečetla, takže v tom není žádná zlomyslnost. Snad :D)

 5. Venku mrzne: Jmenuj postavu, se kterou jsi se zkrátka nemohl ztotožnit
Padesát odstínu šedi - E.L.James
Když opominu všechno to okolo - špatné zpracování, nulová slovní zásoba spisovatelky, natahovaný děj - největší problém mi u Padesáti odstínu šedi dělala právě hlavní hrdinka - Anastasia. Její naivita a naprostá stupidita mě neustále vytáčely. O to, že bych se s ní mohla chvílemi ztotožňovat, bych si mohla nechat jenom zdát (děsivou noční můru) :D
Nechápala jsem její chování, nechápala jsem její myšlenky a kdyby kniha byla o mě, měla by maximálně 100 stran :D




6. V rádiu neustále hrají "All I Want For Christmas is You" od Mariah Carey a díky tomu máš anti-romantické pocity: Jmenuj pár, který jsi nemohl vydržet
Vampýrská akademie - Richelle Mead
Přidávám další důvod k mému lynčování. Pár, který jsem opravdu nemohla vystát byla Rose a Adrian. Než mě zatratíte, aspoň si vyslechněte mé důvody :D
Mám ráda Rose (budu dělat, že poslední díl nebyl) a Adrian byl vždycky mou oblíbenou postavou. Ale dohromady ? Ona měla stejně stále plnou hlavu Dimitriho a on si ji zas až moc idealizoval. Bylo jasné, že těm dvěma to nemůže nikdy klapat. Navíc, i když Adriana miluju, k Rose se prostě mnohem víc hodil Dimitri.



7. Vlastníš kousavý svetr z domácí vlny, který jsi před lety dostal k Vánocům, ale nedokážeš se ho zbavit: Jmenuj knihy, které jsou už nějakou dobu v tvé knihovničce, ty nejsi motivován k jejich přečtení, ale stejně nemáš to srdce se jich zbavit
Jsem nepolepšitelný sysel knih. Miluju je mít. Miluju na ně koukat a ano, miluju je i číst. Ale bohužel na to množství, které nakoupím, nějak nezbývá čas. A je to nezastavitelný koloběh, vždy když jednu přečtu, dalších x přibyde. Například jsem se strašně těšila na Fangirl a nemohla se dočkat až ji budu mít doma, teď už je to přes měsíc, co mi zkrášluje knihovnu a já stále ne a ne si ji přečíst. Na moji obranu mohu jen říct, že když není ta správná konstelace hvězd a já prostě na knihu nemám náladu, nemá cenu se nutit, protože by to nebylo ke knize fér. Takže věřím, že se ta správná chvíle jednou najde a já si nakonec na každou z těch nepřečtených knih udělám čas :)
Ale měla jsem knihy jmenovat, že ? Takže drobný výčet těch, na které se ještě nedostalo :
Fangirl, Závist, Monument 14: Nebe v Plamenech, Ve stínu černých ptáků, Pád andělů, Červenka...


8. Babička přejela soba: Jmenuj postavu, ohledně jejíž smrti jsi pořád naštvaný (pozor na případné spoilery!)
Harry Potter - J.K.Rowling 
Nebudu originální, ale jinak to prostě nejde. Série HP si vyžádala smrt mnoha mých oblíbených postav a nebudu vám lhát, některé z nich jsem obrečela jako malá holka a vzpamatovávala se z toho ještě pěkně dlouho :D Nejvíc mě zasáhla asi první taková šokující smrt (kdo neví, tak ať si to přečte! :D). Pamatuju si tu beznaděj kolem 2 hodiny ráno, když jsem knihu zaklapla a stále nevěřila, že se to stalo.





9. Obchoďáky jsou přeplněné lidmi, kteří nakupují na Vánoce: Jmenuj sérii, která má už příliš knih / pokračuje už moc dlouho
Upíří deníky - L.J.Smith
Moji jasnou volbou jsou Upíří deníky. Abyste mě chápali, v době kdy jsem byla poblázněna seriálem, řekla jsem si, že bych jako správný knihomol měla zkusit i knihy. No... Vydržela jsem a trpěla 3 díly (aspoň jsou krátké:D) až jsem nakonec zhodnotila, že nechápu, proč tím mrhám svůj drahocenný čas a se sérií se rozloučila (po čase i se seriálem, ale to je zas jiné téma). Po nějakém tom čase mě, ale čekal naprostý šok ! Ono už bylo vydáno XY dílů ? Do teď to nechápu, knížky jsou to vážně špatné a neumím si moc představit, co tam pořád řeší :D Snažila jsem se to dohledat a dopočítat, ale vzdala jsem to. 

10. Grinch: Jmenuj hlavní postavu, kterou nesnášíš (opět ne záporák!)
Pád - Lauren Kate
Bylo to těžké rozhodování. Ale pak jsem si vzpomněla na jednu, kterou nesnáším tak moc, že kdykoliv si na ni vzpomenu zase se rozčílím. Tou zmiňovanou je Lucinda Price (dokonce si po těch letech pamatuju i její celé jméno!:D). Hloupá, naivní a přesvědčená o své vlastní nezranitelnosti - to je Lucinda. Když tak přemýšlím hodila by se i do bodu číslo 3 a 5, ale o čem by to pak bylo, že ? :D
S Lucindou jsme si nepadly do oka už na prvních stránkách a až do konce této série se to nezměnilo. Je pro mě ztělesněním typicky špatné YA hrdinky a jelikož byla úplně první, kterou jsem takhle moc nesnášela, zaslouží si tento post získat právě ona.


Na závěr bych se chtěla omluvit všem, kterým jsem urazila jejich oblíbené postavy, série, knihy... Znáte to, každý má rád něco jiného a já zrovna nemám ráda všechny výše zmíněné :D


10 komentářů:

  1. Rose a Adrian mi také vadili, miluji totiž Dimitriho :D Upíří deníky jsem přečetla všechny a za něco stál snad jen třináctý, celkově jsou ale lepší ty poslední díly než první.
    Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já miluju Dimitriho i Adriana, ale ve vztahu s Rose mám jasného favorita :D Rose a Adrian se k sobě prostě nehodili :D
      Já už asi nemám odvahu se do Vampire diaries znova pustit :D Ty první tři díly mi to úplně znechutily :D

      Vymazat
  2. Krásný TAG, super odpovědi. Clary mě asi neštve ani zdaleka, tak jako tebe, ale taky to není má oblíbená hrdinka. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se líbí :)
      Jo, Clary nikdy nebude má favoritka :D Ale existují pro mě i horší :D

      Vymazat
  3. Súhlasím s Anastasiou, tá bola jednoducho hrozná :D :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jedna z těch kvůli kterým jsem si málem omlátila hlavu o zeď :D

      Vymazat
  4. Já automatickému publikování taky nedůvěřuji a to jsem ho ještě ani nezkusila :D :D
    L.Oliver mě taky nenadchla, bohužel. Četla jsem jen Paniku a to byla nuda a nakoukla do Chvíle před koncem.
    S Clary mi mluvíš z duše, ale to už víš, že na ni máme totožný názor :D Je to kráva a je to :D :D
    Haha :D se Zmizelou jsi mě pobavila :D Knížku mám doma už rok, ale ještě jsem ji nečetla :D Film je faaaaaakt dobrý, ale to je ti asi jasné! :D A taky jsem fakt nečekala....!!! :D :D
    6!!!! Díky!!! Mám stejný názor! :D Jsem tým Dimitrij, protože Adrian si prostě nezaslouží tak hnusný zacházení. Poslední díl byl bída...
    Monument? No tak! Šup! :D
    Jo, poslední post je jak dělaný pro Clary a Juliette, ale možná, kdybych četla Pád, tak obsadím též Lucindu :D
    Super, originální odpovědi :) Nevadí, že jsi se s tagam trochu zdržela, alespoň nezapadnul, mezi desítky dalších :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už tomu taky nikdy věřit nebudu :D
      Já se to snažila říct trochu diplomatičtěji, ale jo, máš pravdu, je to kráva :D
      Pobavení byl účel, jsem ráda, že byl aspoň v tvém případě splněn :D Já už pomalinku čtu,a le zkouškový ! :D Mám čas vždycky jenom na odlehčení, když jedu ze zkoušky :D :D
      Já jsem taky vždycky byla team Dimitri, protože s Rose byli skvělý,ale Adrian je má velká láska :)
      Monument je jasný :D jen co to půjde, jdu na něj !
      třeba by zrovna tebe Lucinda tak neštvala jako mě :D ale já jí bytostně nesnáším :D A jak jsem psala, byla první, kterou jsem tak moc nesnášela, takže si tenhle post zaslouží :D :D
      Moc děkuju ! :)

      Vymazat
  5. V něčem se shodneme, v něčem ne. Clary mi taky přišla dost neschopná a asi bych ji na tento bod zařadila taky. Poslední bod bych si ale schovala Bellu ze Stmívání, pokud bych se tedy tuhle knihu odvážila vyhrabat a upozornit na to, že jsem i já byla zběsilá puberťačka, která to četla.
    Jen, v Potterovi myslíš smrt z kterého dílu? Protože nevím, co bereš jako první takovou šokující smrt. :D Jestli už v tom čtvrtém díle nebo až potom...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na Bellu jsem zapomněla (tímhle přiznávám i já, že jsem byla zběsilá puberťačka) :D :D Ta mě sice štvala, ale takovým tím průměrným způsobem a hlavně proto, že je úplně jiná, než já, což jí úplně nemůžu vyčítat :D
      Věděla jsem, že jsem mlžila až moc :D Pro mě byla první šokující smrt až v pětce, ta ve čtvrtém mě zas tak moc nezasáhla...

      Vymazat

Všem děkuji za komentář :)