RC Recenze: London Road

Série: Dublin Street #2
Autor : Samantha Young
Český název : London Road
Počet stran, Provedení : 384, vázaná
Datum vydání ČR : 1.červenec 2014
Nakladatelství: Ikar

Johannu Wolkerovou vnímá její okolí jako vypočítavou zlatokopku, která se nechává vydržovat bohatými muži. Vlastní matka ji považuje za neschopnou a i Jo má tendenci postupně těmto předsudkům podléhat a uvěřit jim. A přitom jen pár nejbližších zná její nezáviděníhodný osud a ví, že Jo je přesným opakem toho, co se o ní povídá. Vždyť jen na jejích bedrech vždy leželo břemeno starosti o rodinu – zvlášť o mladšího bratra Cola. Jo při rozhodování o svém životě vždy na první místo staví především jeho budoucnost, a to i při výběru partnera. Rozum však dostane košem, když Jo pozná nevázaného Camerona MacCaba, který se přistěhuje do bytu o patro výš na London Road. Drzý Cameron si Jo hned zaškatulkuje jako vypočítavou mrchu, ale zároveň nepopírá, že ho přitahuje... I když je zadaná.
Od erotických románů nemám velká očekávání. Tento žánr víceméně slouží jen k zabití dlouhé chvíle a čekat od těchto knih něco víc by prostě nebylo fér. I přes nízká očekávání je důležité si uvědomit, že ani knihy v tomto žánru nemůžeme všechny házet do jednoho pytle. Pokud jde o mě, svého favorita jsem si už našla - Dublin street. Ne, rozhodně netvrdím, že je to kniha dokonalá a něčím přínosná, ale pro mě má své kouzlo. Právě proto jsem sáhla po dalším díle hned, jak to bylo možné...

Johanna Walkerová není jednoduchá osobnost. Pokud byste jí potkali někde v baru, s jistotou si jí zaškatulkujete jako zlatokopku. Není se čemu divit - Jo se nechává vydržovat bohatými muži a nijak se tím netají. Vše ale není tak, jak se na první pohled zdá a pokud jde o Jo, musím použít otřepanou frázi "Nesuď člověka, dokud se neprojdeš v jeho botách.". Nicméně, stále se jedná o erotický román, takže vám je asi úplně jasné, že na scéně se musí objevit nějaký muž, který celý příběh pořádně zamotá...

Samantha Young znovu předvedla, že přesně ví, co dělá. Nepřináší nic nového, ale styl, kterým své příběhy vypráví je tak nějak svěží a opravdový a já jsem ani na chvilku nezpochybňovala chování jejích hrdinů (dobře, možná jenom malinko). Opravdu oceňuji, že se na začátku více zaměřila jen na Jo. Bylo to důležité, protože bez toho, aby nám čtenářům ukázala jaký život Jo žije a co ji k jejímu chování vede, by si ji asi nikdo nedokázal moc oblíbit. I tak mě to, ale překvapilo - většina autorů erotických románů se snaží hned od začátku ukázat, že se jen tak něčeho nebojí a jeden žhavý sex střídá druhý. U London Road nic takového nečekejte. Když mi došlo, kam autorka směřuje a že na něco víc si budu muset ještě chvilku počkat, bála jsem se, že se začnu nudit. Opak byl, ale pravdou a já jsem ráda, že příběh nebyl uspěchaný a že mi autorka poskytla dostatek času si Jo oblíbit a tak ve finále celý příběh dostatečně ocenit.

Domnívám se, že když někoho opravdu poznáme, působí to problémy. Dozvíme se všechny jejich spouštěcí mechanismy a emocionální tlačítka a v dobách krize je bohužel stiskneme.

Ale nebojte se, o nic žhavého nás autorka nepřipravila a druhá polovina knihy už se nese v tom správném duchu všech "eroťáren". Jak už tomu bylo u Dublin street, postavy mají své vnitřní démony a nejsou dokonalé. Na druhou stranu jejich problémy nejsou nereálné a člověk nemá problém se s nimi aspoň trochu ztotožnit. To je právě to, co pro mě dělá knihy Samanthy Young, tak skvělé. Její knihy jsou plné života - pláče i smíchu, štěstí i neštěstí - a i když se stále jedná o fikci a tím pádem i o dost přehnané chvíle a chování, jsem schopná to knize odpustit.

Ústřední dvojice - Cam a Jo - jsou ve finále přesně takový jaký byste je nejspíš čekali ( a překvapivě mi to ani trochu nevadilo). Ona má evidentně nějaký emocionální problém a on je ten typ chlapa, kterého by chtěla snad každá žena. A to i přesto, že to není žádný boháč s vlastním tryskáčem, ale spíš takový normální kluk od vedle (vlastně doslova). A pokud jste si oblíbili postavy Dublin street, určitě vás potěší, že i v London Road se dostanou ke slovu a to ne jen tak okrajově. A i když v této knize jde především (hlavně!) o Jo a Cama, vedlejší postavy tu nefungují jen jako hezké kulisy, ale samy do příběhu zasahují a pomáhají ho vést dál. Plus se člověk navíc dozví, jak to bylo dál s jeho oblíbenými postavami z předešlé knihy.

Má očekávání byla celkem velká - Dublin street jsem si opravdu oblíbila a tak jsem doufala, že mě London Road nezklame. A upřímně mohu říct, že všechna má očekávání byla naplněna a knihu jsem zavírala s pocitem, že jestli něco jsem, tak to určitě není zklamaná. Děkuji Samanthě Young, že dokázala napsal inteligentní erotický román, který sice nemá tu nejoriginálnější zápletku, ale je dostatečně zábavný a opravdový na to, abych si ho dokázala naplno užít.
Knihu bych doporučila všem, kteří nepotřebují žádné překvapivé zvraty a šokující odhalení, ale chtějí se jen začíst do příběhu dvou obyčejných lidí.

Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství IKAR za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat na stránkách BUX.CZ