RC Recenze: Hrej tajně

Autor : Emma Hart
Český název : Hrej tajně
Série : The Game #2
Počet stran, Provedení : 200, vázaná
Datum vydání ČR : květen 2014
Nakladatelství: Galatea

Aston Banks se nikdy nechtěl zaplést do vztahu s Megan Harperovou – ani té osudné noci. Od dětství ho pronásledují děsivé vzpomínky, se kterými není schopen se vypořádat. Ví, že právě ona by dokázala během chvíle prorazit ochrannou zeď, kterou kolem sebe postavil, aniž by si to uvědomil. Braden, Meganin dlouholetý přítel z dětství, nad ní drží ochrannou ruku, a ona ho rozhodně neměla v plánu zklamat tím, že si něco začne s Astonem. Když však pozná, že Aston není jen typický frajírek, jakým se zpočátku jevil, už není cesty zpět…
Astonovo dětství bylo horší než si vůbec Megan uměla představit. Její láska je ale mnohem silnější než démoni, kteří ho dennodenně pronásledují. Ani Aston se už dál nedokáže lásce bránit, ale právě díky ní se může svým démonům postavit a porazit je. Konečně má šanci poprat se s tím, co je ukryto hluboko v jeho nitru… s tím, čemu už nikdy nechtěl čelit… s tím, čemu se tak dlouho vyhýbal. S tím vším se ale musí vypořádat tak, aniž by Braden něco zjistil…
Uchovat jejich vztah v tajnosti nemohlo být nikdy těžší…
Ano, bez velkého mučení přiznávám, že jsem se na knihu Hrej tajně opravdu těšila. Starší bratříček této knihy - Hrej hráčem - mi dokázal vykouzlit úsměv na rtech a přinést odreagování od těch obyčejných strastí života. Jediný problém byl, že jsem si nedokázala nijak zvlášť oblíbit hlavní hrdiny. O to víc jsem se, ale těšila na druhý díl v režii Megan a Astona, kteří mě zaujali už v jedničce.
Většinou v recenzích ještě malinko nastíním děj, ale když jsem viděla tu obsáhlou anotaci, myslím že už by to k ničemu nebylo - je v ní totiž v podstatě vše.

Jak už jsem řekla, v prvním díle mi trochu vadily hlavní postavy, Maddie ani Brandon mě nijak zvlášť neuchvátili. Abych byla trochu přesnější na vině byla spíše Maddie, ke které jsem si nebyla schopna vytvořit žádný vztah a většinu knihy mě spíš vytáčela. Megan a Aston mě zaujali přece jenom o trošku víc. Megan je snílek a romantik, který ale dokáže stát nohama pevně na zemi a o lidech kolem sebe si nedělá žádné přehnané iluze. A Aston ? To je sice chodící promiskuita, ale přece jen jsem na něm viděla o trochu víc, než na Brandonovi.
Pokud jste však byli fanoušky páru z prvního dílu, můžete se těšit na návrat Maddie, Brandona a celé party, kteří jsou průběžně v celé knize.

Stejně jako u předešlého dílu, nic moc originálního a zvratového nečekejte. Autorka se sice snažila příběh trochu ozvláštnit stíny Astonovi minulosti, ale pravdou je, že takových příběhů už tady bylo hodně. I tak jsem se, ale nenudila a knihu zhltla během jednoho dne. Styl, kterým autorka píše, se prostě čte jako nic a stránky ubíhají jedna za druhou.

Co kdyby byla cena tak vysoká, že by ses už nikdy žádné jiné holce nepodíval do kalhotek?

Velké mínus dávám poslední čtvrtině knihy. Bylo to opravdu přehnané a přecukrované a to rovnou ze všech stran. Nic proti happy endům - to člověk u tohoto žánru tak nějak očekává - ale čeho je moc toho je moc. Přišlo mi jako by se autorka snažila, aby kniha měla aspoň těch 200 stran, a to na úkor celkovému dojmu příběhu.

Aby zase té kritiky nebylo moc, opravdu chválím českou obálku, která je oproti té originální o 100% lepší. Originál mi totiž připadá dost laciný a vidět knihu s takovou obálku v knihkupectví, asi se jí vyhnu obloukem. Zato ta naše krásně ladí k předešlému dílu a skvěle k sobě ladí. Další věc, kterou bych měla pochválit je překlad, který patří k těm povedenějším. Byly ponechány trochu peprnější výrazy, ale zase ne přemrštěně a tak to nepůsobí uměle.

Série The Game, patří k těm, které vás dokáží zabavit na jeden večer, vykouzlí vám úsměv na rtech, budete hlavním hrdinům fandit, ale nic nového vám nepřinese. A pravda je, že občas každý z nás takovou oddychovku potřebuje. Takže pokud nechcete zahlcovat mozek, ale jenom se nechat vést příběhem, který pro vás autorka připravila, Hrej tajně je tou pravou volbou.
Nebýt toho přehnaného konce a faktu, že autorka nevěděla, čím příběh vyplnit, hodnocení by bylo určitě vyšší, protože Aston a Megan byly párem, který jsem si oblíbila a podle mého měly mnohem větší potenciál, než autorka využila.

Tímto děkuji nakladatelství Galatea za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat ZDE.