RC Recenze: V tvojí kůži

Série: Inside Out #1
Autor : Lisa Renee Jonesová
Český název : V tvojí kůži
Počet stran, Provedení : 320, vázaná
Datum vydání ČR : únor 2014
Nakladatelství: Ikar
Mladé učitelce Sáře se náhodou dostane do rukou deník jakési Rebeccy, v němž objeví lechtivé dopisy, které si majitelka deníku vyměňovala s neznámým mužem. Sára neodolá pokušení a rozhodne se číst dále…
Čím více se do deníku noří, tím více také propadá příběhu bouřlivé milostné aféry, plné divokého a drsného sexu, až už pomalu nedokáže myslet na nic jiného. Když ale deníkové záznamy zničehonic končí, Sára se rozhodne vypátrat, co se s Rebbecou stalo. Stopy jí zavedou do galerie moderního umění, kde se seznamuje s dvě přitažlivými muži. Který z nich byl milencem Rebeccy? Sára se ale sama ocitá ve víru odvážných, ale i nebezpečných vášnivých zážitků a čím dál více ochutnává ze zakázaného ovoce. Co se ale stane, pokud se jí nepodaří vymanit z role poslušné otrokyně? Vzrušující a provokativní příběh, ze kterého se vám rozbuší srdce.
Bylo nebylo, světlo světa spatřila kniha o barevném schématu šedé. Kniha to sice nebyla vůbec kvalitní, ale měla kolem sebe tak silnou magii (chápejte, marketingovou propagaci), že všem přišlo, že si ji musejí přečíst. "Šedé" to přineslo nálepku bestselleru, filmovou adaptaci a kdo ví, co všechno. A když se něco takového povedlo té nejméně zajímavé barvě, proč by se to nemohlo povést i jiným barvám ? To už se dostáváme do současnosti. Do chvíle, kdy na nás z každého koutu kouká nová erotická kniha s příslibem něčeho nového, vzrušujícího, strhujícího. A ruku na srdce, všichni víme, že se tento výrok povede dodržet tak jednomu procentu. I tak stále naivně zkoušíme nové a nové příběhy a doufáme, že ten další už bude konečně ten pravý. A já právě proto zkusila knihu V tvojí kůži...

Sara je učitelkou na střední škole a vede poměrně nezajímavý život. Tedy až do chvíle, co se jí do rukou dostanou deníky Rebeccy, které jsou plné drsného sexu ze kterého chvílemi tuhne krev v žilách. Obsah deníků Saru vzrušuje a děsí zároveň, a tak se rozhodne vypátrat, kam Rebecca zmizela. Má totiž neblahé tušení, že dovolená s bohatým přítele, jak ji všichni ustavičně říkají, nakonec nebude úplně pravdou...

"Líbí se mu zadržovat své touhy, až se celá chvěju žárem, jenž spaluje mé tělo. Až je ze mě jen žhavá řeka vášně a současně slz. Ta převaha nade mnou se mu líbí. Líbí se mu naprostá nadvláda. Měla bych ho nenávidět. Někdy si však myslím, že ho miluju."

To hlavní, co tuto knihu odlišuje od ostatních erotických románů, je tajemno
způsobené zmizelou autorkou zmiňovaných deníků. Stejně jako Sara budete zvědaví, kdo tato žena byla, jaký vedla život a hlavně, kde teď je ? Tyto otázky samozřejmě vedly k tomu, že se kniha hned od začátku stala velmi čtivou. A fakt, že autorka s těmi opravdu erotickými pasážemi spíše šetřila, bylo také jenom ku prospěchu. Pokud jde o hlavní hrdinku, bylo pro mě milým překvapením, že se chovala poměrně racionálně (až na pár drobných kiksů), což není v tomto žánru zas až tak častý úkaz. I tak si však neodpustím pár rýpavých poznámek - opravdu jsem divná já, když po ostatních nepožaduji, aby mi během pár dní odhalili každičké temné tajemství svého života? A když to vezmu z té opačné strany - Pokud nechci, aby někdo nad mým temným tajemstvím spekuloval a ptal se na něj, nebudu snad ani zmiňovat, že něco takového mám, ne ?

Bohužel, pokud jde o mě, uvítala bych více pátrání a méně sbližování/cvrlikání. Protože teď, ve zpětném pohledu, si více uvědomuji, že se v celé knize v podstatě vůbec nic nestalo a ani nevyřešilo. Možná to byl záměr, člověk je docela zvědavý jaké budou odpovědi na jeho otázky, takže po druhém díle určitě sáhne (pokud vy ne, tak já tedy rozhodně ano !).

Určitě to spadá do toho lepšího, co tento žánr nabízí. Ano, některým těm klišé se nevyhnete, ale s tím už člověk tak nějak počítá ve chvíli, kdy otevírá erotický román. Jen mě opravdu mrzí, že aspoň něco autorka neodhalila. Takhle si připadám opravdu frustrovaná, že stále nic nevím. Na druhou stranu, jak říkám, zajistila si tím to, že druhý díl určitě nenecháte bez povšimnutí. Ten by měl vyjít 1.7. a ponese název Sama sebou.

Tímto děkuji nakladatelství Knižní klub za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat ZDE.