13. dubna 2014

RC Recenze: Dračí oči - Čarodějka

Originální název : Dračí oči - Čarodějka
Autor : Kristina Hlaváčková
Počet stran, Provedení : 392, vázaná
Datum vydání ČR : 2014
Nakladatelství: Fragment

Učit se tančit, vyšívat a jak být hezká? To není nic pro princeznu Elenu. Chce bojovat po boku bratrů a prožívat velká dobrodružství. Ani se nenaděje a její sen se začne stávat skutečností. Osudové setkání s rudým drakem Ašrakem změní malé princezně život. Musí opustit svůj domov a odjet k elfům do kouzelného lesa, kde se má naučit ovládat a hlavně skrývat magii, která jí koluje v žilách. Nejde však o žádnou prestižní školu pro mladé dámy...

Dokáže Elena čelit všem změnám a nástrahám osudu, které na ni čekají? S pomocí mladého draka Charlika a svérázného přítele Michaela na to nebude sama. Bude to však stačit? Nepůjde totiž jen o ni, ale o budoucnost celého světa!
V záplavě všech zahraničních fantasy se občas zapomíná na ty naše české. O to větší mám radost, když se nějakému českému autorovi podaří vydat svůj příběh. To byl taky vlastně asi hlavní důvod, proč jsem po Dračích očích sáhla hned, jak to šlo. 

Princezna Elena by se jen stěží dala považovat za obyčejnou malou holčičku. Vlastně, těžko by ji někdo považoval za malou holčičku. I přesto, že jí je pouhých osm let, svou inteligencí dokáže převést kdejakého dospělého a ani v boji nezaostává za svými staršími bratry. Její život se však navždy změní v den, kdy potká draka...

Nejspíš začnu záporama, abych to pak hezky zakončila něčím kladným. Tím největším se pro mě stala hlavní hrdinka. Nevadila mi představa, že čtu o osmileté hrdince, vadilo mi, že se ta hrdinka na svůj věk rozhodně nechová. Chápu, že Elena měla být výjimečná a podstatně vyspělá, ale prostě mi to celkově nesedělo. Asi bych uvítala, kdyby jí autorka trochu postaršila (dejme tomu, na takových 10-11 let), víc by mi to k tomu sedělo. Další věc, která s tím výše zmíněným souvisí, byla Elenina dokonalost. Na můj vkus to bylo až moc.  Ale jak říkám, vím o co autorce šlo, jen mi to zřejmě nesedlo. Za to starší Elena už mě celkem bavila a moje nesympatie k jejímu mladšímu já postupně upadly do zapomnění.

Teď k těm kladům. Kniha byla napsaná opravdu čtivě a krásně plynula. Autorka předvedla, že psát umí (párkrát opakující se slova jsem schopná tolerovat). Nenašla jsem chvíli, kdy by se nic nedělo a příběh by se jen natahoval. Svět, který autorka vytvořila mě vážně zaujal a užívala jsem si ho. No uznejte sami, pidimužíci, elfové, draci, stromy s vědomím - to člověka prostě zaujme :)

Těch "dračích" příběhů už tady pár bylo. Není se tedy čemu divit,  když v nich
nalezneme pár podobností. Ano, některé mají těch podobností více, jiné méně. 
Je to tak, smiřme se s tím ! :D
To nic, ale nemění na tom, že mi přijde nefér označit Dračí oči za kopii Eragona. Jasně, pár věcí, které vám mohou připadat povědomé, se tam najde. Ale tenhle argument můžeme ve finále použít skoro na všechno. Nechápejte mě špatně, jsou knihy, kde vás ta podobnost úplně praští do očí a vy si říkáte, jak je jenom možné, že se za to autor vůbec nestydí a někdo mu to vydal (ano, mluvím o vás Jennifer L. Armentrout a sérii Covenant, která nějak až moc připomíná  Vampýrskou akademii).
Nicméně, nikomu jeho názor neberu a dokonce ho i chápu. Ale pokud jde o mě, asi bych si většinu knih tak neužila, kdybych přemýšlela nad podobností s jinými knihami.

Hodnocení
Mělo to své mouchy (hlavní hrdinku), ale i tak mě to bavilo. Těším se na to až se autorka ještě víc vypíše, protože má obrovský potenciál a já jsem na její další knihy vážně zvědavá :) Dračí oči pro mě sice nebyly žádnou velkou bombou ze které bych byla úplně odvařená, ale nemůžu říct, že mě čtení nebavilo.
Takže se určitě nenechte odlákat věkem hrdinky ani mými osobními nesympatiemi k jejímu charakteru a dejte Dračím očím šanci.  



 Tímto děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat ZDE.


3 komentáře:

  1. Do knížky se příští týden chystám pustit a jsem zvědavá jaký názor na ní budu mít. Já jsem toho o dracích moc nepřečetla, spíš vůbec, takže to nebudu mít ani moc jak srovnávat :D, ale na knihu se těším a ten věk mě štve už teď :DD. Moc pěkná recenze :)).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad se ti bude líbit :)
      Hele kdyby se tam porad nezminovala to, že ji je 8 let, tak by sis to ani neuvedomovala :D

      Vymazat
  2. Mně na knize nejvíce vadil věk. :) Hodnotila jsem ji ale čtyřmi hvězdičkami s tím, že jsem věk nebrala v ůvahu. Jinak bych jí hodnotila nižším počtem. :)
    Super recenze! :)

    OdpovědětVymazat

Všem děkuji za komentář :)