Recenze: Amy & Roger : Na cestě

Originální název : Amy & Roger's Epic Detour
Autor : Morgan Matson
Český název : Amy & Roger: Na cestě
Počet stran, Provedení : 420, paperback
Datum vydání ČR : 2013
Nakladatelství: CooBoo

Amy se na léto dvakrát netěší. Její máma se rozhodla přestěhovat na druhý konec země a Amy má teď za úkol dovézt její auto z Kalifornie do Connecticutu. Problém je, že od té doby, co její otec zemřel při autonehodě, se Amy není schopná posadit za volant. Děsí ji to. A v tu chvíli přichází na scénu Roger, prý starý přítel rodiny (jak tvrdí Amyina matka), který má také v plánu road trip přes půlku Států. Nejkratší možná trasa je naplánovaná, tak stačí vyrazit… Proč to ale nevzít zábavnější cestou? Udělat si pár zajížděk rodičům natruc a poznat Ameriku? Pomůže to oběma, aby se vyrovnali sami se sebou a zacelili bolavé rány?

Trochu šílená jízda Amerikou + špetka romantiky = báječné čtení nejen na léto! Navíc s přidanou hodnotou spousty obrazového materiálu a playlistů připravených přímo pro vaše uši, aby se vám lépe četlo!

Dva lidé. Jedno auto. Plno vnitřních démonů. A dlouhá cesta napříč Spojenými státy...
Dokonalý a poklidný život se pro Amy od základu změnil jednoho sobotního rána. Během tří měsíců se jí rozpadla celá rodina - bratr je na odvykačce, matka se přestěhovala do Connecticutu a zařizuje tam pro ně nový domov. Amy proto musí odvést jejich auto přes celé Státy. Problémem je, že od toho osudného rána 8. března si nesedla za volant. Na scénu tak přichází kamarád z dětství, kterého si, ale Amy vůbec nepamatuje. A tak začíná příběh o jednom neplánovaném roadtripu...

O knize jsem hodně slyšela a přesto se jí stále vyhýbala. Proč, když většina recenzí byla ve skrze kladná ? Odpověď je jednoduchá. Čekala jsem od toho další slaďárnu plnou "vlezlých" problémů hlavních hrdinů. Znáte to, takové ty knihy, které vám každou stránkou působí na emoce a vy víte, že se tím autor jenom snaží zakrýt fakt, že celý příběh pokulhává. Ne, nemám nic proti příběhům plných emocí (jak bych taky mohla?!) , ale nesmí to být prvoplánové a nucené.
Proto jsem byla velmi překvapena touto knihou. Všechno totiž působí až neuvěřitelně pohodově (i když se to kvůli tomu, co se Amy stalo tak nezdá), plynule a čtivě.

Oba dva hlavní hrdinové jsou sympatičtí a ve své podstatě úplně obyčejní a člověk tak nemá problém si je hned od začátku oblíbit. Pochválit bych hlavně měla to, že je autorka od první stránky necpala dohromady, ale dala jim prostor si utvořit nějaký vztah, navzájem se poznat a vyřešit si vnitřní problémy. Díky tomu působil příběh o to víc opravdově.
Co se celé té jejich cesty týče, nebylo to nic ztřeštěného, nereálného a přeplácaného. Všechno poklidně ubíhalo a na člověka z příběhu sálala pohoda, volnost a dobrodružství. Velkým plusem byly různé bonusy v podobě účtenek, fotek a podobných věciček, co snad každý z nás z nějakých těch cest nasbíral. Díky tomu mi připadalo jako bych na tom roadtripu byla společně s Rogerem a Amy. Nesmím zapomenout i na přiložené playlisty - já si je při čtení pouštěla a celou atmosféru knihy mi jenom víc a víc prohlubovaly :)

I přesto, že má kniha 400 stran, čte se jednoduše a rychle ubíhá. Děj je prokládaný útržkami vzpomínek a čtenáři je tak postupně odhalováno, co že se to vlastně tenkrát Amy stalo. Ne, žádné překvapení nebo zvrat nečekejte, hned od začátku je jasné jak tahle jízda skončí. Nicméně i přesto se autorce povedlo čtenáře od začátku až do konce bavit. Když už jsme u toho konce i ten si u mě vysloužil pár plusových bodů. Čekala jsem strašný happy end (víme, jak to někteří autoři dokážou :D) a dostala krásné, nepřehnané zakončení, které se neslo v duchu celého příběhu.

Opravdu nečekaně milé a pohodové čtení. V průběhu knihy jsem několikrát pomyslela na to, že si nutně musím na nějaký ten roadtrip o prázdninách zajet. Pokud hledáte něco pohodového a nijak zvlášť komplikovaného, je právě tato kniha jasnou volbou :)