22. prosince 2013

Recenze: Případ trhače jahod

Originální název: Der Erdbeerpflücker
Autor : Monika Fethová

Český název : Případ trhače jahod
Počet stran, Provedení : 352, paperback
Datum vydání ČR : 2010
Nakladatelství: CooBoo

Horký vzduch se tetelí nad jahodovými poli a trhači se v úpalu sklánějí k jednotlivým rostlinkám obsypaným červenými plody. 
A někde mezi nimi se skrývá vrah...
Začala jahodová sezóna a Jana, Monika a Karol se těší na sladké prázdniny. Snad se i konečně objeví ten pravý, láska na celý život, dokud nás smrt nerozdělí. 
Některá úsloví se ale stanou nebezpečně pravdivá..


Léto. Jahody. Láska. A uprostřed toho všeho vrah.
Kdo bude jeho další obětí ?

Kniha Případ trhače jahod mi padla do ruky úplnou náhodou. To si tak brouzdáte knihovnou a najednou jste u žánru krimi-horor a vykouknou na vás jahody. Přečtete si anotaci a nejste schopni odolat příslibu vraha a snad napínavého děje.
Ale ejhle! Už po prvních pár stránkách tušíte, že tohle nebude tak úplně o napětí a odkrývání možného pachatele. Je to totiž kniha ze které ta lenivost prosluněného léta přímo čiší. Ale měla bych začít od začátku...


K ději už snad není potřeba nic moc říkat, protože anotace toho říká tak akorát. Kniha je vyprávěna z pohledu skoro všech postav, samotného vraha nevyjímaje. Čtenář tak má možnost nahlédnout i do jeho myšlenek a motivů a nemusí si lámat hlavu nad tím, proč dělá to, co dělá. Nevím, zda to mám považovat za klad nebo zápor. Na jednu stranu je zajímavé vidět, co se mu honí hlavou, ale příběh tím také ztrácí napětí a tajemnost. Ostatní postavy se na můj vkus občas chovaly až neuvěřitelně hloupě a nemohla jsem se zbavit pocitu, že některé jejich jednání nemělo žádný logický základ, ale bylo jen prostředkem k tomu, aby se autorka dostala s příběhem tam kam potřebuje. Ano, to je celkem normální, ale jen když to autor dokáže udělat tak, aby to čtenáři přímo nebylo do očí. Bohužel v případě této knihy se mi ve všech těchto chvílích v hlavě rozsvítil pomyslný vykřičník a já si tak nemohla příběh pořádně vychutnat.

" OTÁZKY
slibuješ mi
svůj život
a neprozradíš
vůbec nic
přitom víš
všechno
o mně "

Jak už jsem na začátku říkala, příběh je dost ovlivněný atmosférou léta. Všechno tak nějak pomalu plyne a já měla občas pocit, že se prostě absolutně nic neděje a příběh se nikam neposouvá. Člověku už po chvilce bylo úplně jasné, kam se to celé bude ubírat a žádný zvrat na něho nikde nečekal. Nedělalo mi žádný problém knihu odložit a vrátit se k ní až za čas.
Abych zas nebyla jenom negativní musím říct, že mě některé pasáže opravdu bavily. I zápletka nebyla špatná a nebýt toho nelogického chování některých postav a vraha, který pro mě postrádal pořádnou šťávu, asi bych si knihu užila o mnoho víc. 

Hodnocení
Nic jsem od knihy neočekávala a ani jsem nic převratného nedostala. Věřím tomu, že kdybych ji četla v létě možná by mě bavila víc. Takhle jsem se moc nedokázala dostat do té letní nálady. Nicméně uznávám, že to je jenom můj vnitřní problém :D Stejně tak jí nemůžu vyčítat, že bych uvítala něco drsnějšího, protože přece jen je kniha pro čtenáře od 13 let. Co mi z toho vychází ?
Průměrný příběh o kterém vím, že už si na něj za čas ani nevzpomenu. I přesto kniha byla napsaná čtivě a já věřím, že si své čtenáře, kteří neholdují až tak moc zvráceným příběhům, najde. Mě bohužel nesedl.






6 komentářů:

  1. Škoda :( A taký pekný názov :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na mě ale moc nedávej, když jde o seriový vrahy tak jsem trochu náročnější :D

      Vymazat
  2. Číst nebudu -_- Taky jsem náročná na vrahy.
    A ten název je trapný. :oD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nečti, pochybuju že by se ti tenhle vrah líbil :D

      Vymazat
  3. Já jsem to četla a musím říct, že se mi kniha dost líbila:))
    četla jsem ji v létě, ale myslím si, že kdybych ji četla i v jiném ročním období, vyšlo by to nastejno. Zkrátka mě bavila, četla jsem ji i podruhé a prostě... :D Sakra, jak jsou někdy ty názory odlišné. -_-

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako nebyla to kniha u které bych si řekla - SAKRA jak se tohle někomu může líbit :D
      To vůbec ne, každýmu sedne jiný styl vyprávění a mě bohužel tenhle nesedl :D A jak už v recenzi píšu, plno těch věcí který mi nesedly nebyly chybou knihy, ale mnou :D No jo, sto lidí, sto chutí :)

      Vymazat

Všem děkuji za komentář :)