15. prosince 2013

Recenze: Okřídlená duše

Originální název : The Restorer
Autor : Amanda Stevens
Série : Okřídlená duše #1
Český název : Okřídlená duše
Počet stran, Provedení : 368, vázaná
Datum vydání ČR : 2012
Nakladatelství: Knižní klub

Amelia Grayová od dětství vídá duchy.Aby se před nimi chránila, dodržuje určitá pravidla. Jedno z nich nyní bere za své – detektiv John Devlin, jemuž Amelie pomáhá při vyšetřování série krutých vražd, ji abnormálně přitahuje, ačkoliv ho doprovázejí dva duchové. 
Mrtvola na hřbitově, který má Amelia restaurovat, je jen prvním článkem v řetězci matoucích stop. Vodítka obsažená v náhrobní symbolice, jež Amelii zanechává vrah, ji sice dovedou blíž k pravdě, ale také k zjištění děsivé úlohy, kterou má v celém případu sehrát ona sama.
Žal a zoufalství dokáže k člověku připoutat melancholickou duši, ale i bytost naplněnou děsivou nenávistí… a ta může sahat až za hrob.







Život Amelie se vždy točil kolem světa mrtvých. Jelikož její otec pracoval jako správce hřbitova, své dětství prožila ve společnosti náhrobků, soch a nebožtíků. Dnes je Amelie už dospělá žena, která pracuje jako restaurátorka hřbitovů a před světem skrývá jedno tajemství. Ona i její otec vidí duchy...
Dokud se striktně držela otcových pravidel a duchy na sebe neupozorňovala, byl její život celkem poklidný. Ale od chvíle, co se na hřbitově na kterém zrovna pracuje, nalezla mrtvola oběti vraždy už nic není jako dřív a samotná Amelie se tak sama dostává do středu vyšetřování...

Vždycky mě fascinovaly příběhy, které se točily kolem světa mrtvých. Duchové, hřbitovy - to je zkrátka moje! Stejně jako Amelii mi hřbitovy nenahánějí hrůzu a i když nad tím mé okolí nevěřícně kroutí hlavou, hřbitov je pro mě místo plné klidu a krásy, kterou ani ten nejlepší park světa nedovede trumfnout. Nejspíš právě proto mě upoutal příběh restaurátorky hřbitova, která je schopná vidět duchy a já se do něj s velkou chutí pustila...

"Nikdy nedávej najevo, že ducha vidíš a nikdy, nikdy nepokoušej osud."

Tato kniha v sobě skrývá jistý tajemný náboj, který čtenáře provází již od první strany a neopustí ho do samotného konce. Ač se příběh ze začátku rozjíždí velmi zvolna, postupem času jsem si na pomalé tempo této knihy zvykla a myslím, že bylo použito záměrně k prohloubení už tak melancholické atmosféry. Ne každému to sedne a pokud hledáte akci, tak bych vám doporučila jít o dům dál a do téhle knihy se raději nepouštět.

Děj se točí hlavně kolem hledání vraha a odkrývání starých tajemství hřbitova Dubový háj. Autorce se povedlo příběh podat tak, že jsem si vůbec nebyla jistá komu věřit a koho mít v hledáčku možných pachatelů. V průběhu celé knihy padlo mé podezření snad na všechny postavy a ke konci už jsem si ani netroufala hádat a jen s napětím očekávala rozuzlení.

Aby té pochmurné a tajemné atmosféry nebylo málo ke slovu se dostávají i duchové. Ani tady nečekejte nervy drásající chvíle, ale jen lehké mrazení a pozvolna houstnoucí atmosféru. Velkým plusem knihy (aspoň pro mě) bylo, že se dozvíte zajímavé věcí o  zvyklostech pohřbívání, význam motivů na náhrobcích a plno dalších věcí, které s hřbitovy souvisí. Je vidět, že autorka si před psaním udělala průzkum a nepředhodila čtenáři jen zajímavě znějící povolání, které by pak v příběhu vůbec nevyužila.

"Nad němým rovem pláče hvězda bledá,
To děcko mrtvé, leč snící zachránit se nedá."

Hlavní hrdinka není jedna z těch, kteří se lačně pouští do nebezpečí, ale svým způsobem klidně proplouvá životem a snaží se na sebe, co nejméně upozorňovat. I na to jsem si musela postupně zvyknout, protože sama jsem úplný opak, chvilku mi trvalo Amelii přijít na chuť. Jak se tak nad tím teď zamýšlím, do příběhu se ale právě ta její klidnost a nenápadnost skvěle hodila a jen podtrhávala celou atmosféru příběhu.

Hodnocení
Stále mám z knihy smíšené pocity. Zápletka se mi líbila a nepředvídatelsnost knihy člověka nutila číst dál a snažit se odkrýt všechna tajemství, ale zvyknout si na to pomalé tempo byl pro mě skoro nadlidský výkon. 
Nicméně zakončení knihy přímo nabádá sáhnout i po díle druhém a zároveň ve mě vyvolává pocit, že by se příběh mohl pořádně rozjet.
Tato trilogie v sobě skrývá velký potenciál a teď už záleží jen na tom, jestli ho autorka naplno využije.



Knihu si můžete objednat na stránkách internetového obchodu Arara.cz


11 komentářů:

  1. Já taky miluju mrtvolky :3 A toto si CHCI přečíst, ale asi počkám do vydání třetího dílu, ať to mám při sobě ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já bych to taky nechala na později, ale jelikož mi příští týden má přijít na recenzi dvojka, tak jsem udělala nálet na knihovnu a hle ! měli první díl :D
      No jsem zvědavá, co na to pak řekneš.. já měla fakt velký problém s tím pomalým tempem, musela jsem se přemlouvat abych nepřeskakovala na akčnější části :D

      Vymazat
  2. Ou, hřbitov! :3 miluju knížky o hřbitovech, ale sama se jich neskutečně bojím. Nevím proč. Vím, že mě tam nic hroznýho nečeká, ale filmy dělají své. :D
    pěkná recenze :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já nevím, proč je to zrovna u mě jinak :D Já mám hřbitovy strašně ráda... Bydlím kousíček od obrovských hřbitovů na Olšanech a v létě se tam hrozně ráda procházím. Vždycky mi přijde jako bych vstoupila do úplně jiného světa, kde je nádherný klid :D
      Děkuju ! :)

      Vymazat
    2. Kousek za barákem mám taky hřbitov, takový co pamatuje ještě oběti 2nd WW, miluju to tam, strašně ráda tam sedávám na jeden hrobeček a píšu :3 Navíc .. na takových místech se nejlíp hraje noční schovka (ne, nejsem na to už moc velká)! :oD

      Vymazat
    3. No tenhle hřbitov pamatuje ještě první světovou :D A hrozně mě štve že se tam za tmy nedostanu, aniž bych neměla na krku policajty :D

      Vymazat
    4. Kdo se stará o cajty? .oD

      Vymazat
    5. No zrovna tenhle hřbitov je tak hlídaný, že bych měla skoro jistotu, že z toho nevyváznu bez zápisu v trestním rejstříku :D :D

      Vymazat
  3. Ahoj,
    vyhrála jsi soutěž o knížku Rozdělená srdce :) ..více informací najdeš tady http://bloodylungs.blogspot.cz/2013/12/vyhlaseni-souteze-o-knihu-rozdelena.html a na svém e-mailu, který jsi uvedla v přihlášce :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tuhle knihu jsem si vždycky chtěla přečíst líbí se mi ta obálka i mě zaujalo téma, snad se k ní někdy dostanu. A chci jen říct, že máte krásný vzhled, také bych chtěla něco takového umět vytvořit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě je to zajímavá knížka, snad se k ní dostaneš brzo :)
      A moc děkujeme ! :) Je to všechno děláno stylem - pokus, omyl :D

      Vymazat

Všem děkuji za komentář :)