19. listopadu 2013

RC Recenze: Rozděleni časem - Bouře


Originální název : Tempest #1
Autor : Julie Cross
Série : Rozděleni časem #1

Český název : Rozděleni časem - Bouře
Počet stran, Provedení : 312, paperback
Datum vydání ČR : 2013
Nakladatelství: Fragment



Přítomnost, rok 2009.
Devatenáctiletý Jackson je normální student... tedy téměř normální. Dokáže totiž cestovat časem. Nic nemůže změnit, jen znovu prožít to, co se už stalo. Po útoku dvou neznámých mužů se Jackson ocitne o dva roky zpět.

Minulost, rok 2007.
Jackson se nemůže vrátit zpátky do přítomnosti. Jaké tajemství ho obklopuje? Proč ho pronásledují neznámí útočníci? Stojí tváří v tvář "nepřátelům času" a musí se rozhodnout, co všechno je ochoten obětovat pro záchranu svých blízkých a možná i celého světa...




Mám ráda knihy o cestování v čase. Je na tom něco neskutečně lákavého odskočit si do minulosti a podívat se, jak se například žilo na dvoře Ludvíka XVI. Nebo změnit nejhorší den našeho života a obrátit ho v něco skvělého! Asi je vám jasný, že lidstvo by mělo být rádo, že zrovna já skákat v čase nedokážu, protože bych svýma změnama zadělala na pořádnou apokalypsu. Ať už by to s mým vlastním skákáním časem dopadlo jakkoliv, jisté zůstává, že lidi vždycky bude přitahovat vyhlídka na cestování v čase a knihy/filmy na toto téma budou vznikat ještě pěknou řádku let...

Jackson si žil celkem poklidný život mladého zbohatlíka, když najednou bum... 

Skončil o dva roky v minulosti s nulovou šancí na návrat.
Jedno by jste totiž o Jacksonovi měli vědět, dokáže skákat v čase. Ale až do osudného rána 30.října 2009 jeho skoky v čase byly maximálně o pár hodin zpátky. Teď trčí v roce 2007 a musí přijít na kloub tomu, proč a jak zrovna on něco takového dokáže. A také, komu může věřit ?

Jak už bylo zmíněno, hlavním hrdinou knihy je pro změnu kluk. Upřímně jsem z toho měla radost, protože zástupy hlavních hrdinek mě pomaličku začaly unavovat a tak jsem takovou změnu jenom uvítala. No, ale pak jsem poznala Jacksona... 
To co mě na tom klukovi neskutečně rozčilovalo byla jeho zabedněnost. No vážně, kluk který měl být svým způsobem nadprůměrně inteligentní se ve většině chvílích choval hloupěji než můj kocour. Protože i ten můj kocour má zakódovány nějaké ty prioritní hodnoty a jsem přesvědčena, že by v Jacksonově situaci někde netrávil čas se svojí milovanou kočičkou (jsem si vědoma tohoto dvojsmyslu) a místo toho by se snažil přijít na to, co se to sakra děje.
Na druhou stranu musím říct, že ke konci nám Jackson už pomalu dospěl a ani mi nepřipadal tak otravný. Nevím jestli to bylo tím, že jsem si na něj prostě zvykla nebo u něj vážně došlo k nějakému osobnímu růstu.

Kniha se v některých chvílích spíš tváří jako obyčejná romanťárna, kdy vám autorka občas připomene to cestování časem. Což o to, ono by to nebylo vůbec na škodu. Láska, která překoná i čas a tak, proč ne. Asi bych proti tomu za normálních okolností nic moc nenamítala, ale problém knihy je, že jednotlivé prvky spolu moc dobře nespolupracují.  Samo o sobě to cestování časem nebylo špatný, ani ta romantika a vlastně ani ostatní složky, ale dohromady to působilo tak nějak divně. Vždycky když už jsem se začínala začítat, příběh skočil do jiné dějové linie a já byla zas na začátku.

Dalším mým osobním problémem bylo, že jsem si oblíbila spíš vedlejší postavy a o hlavního hrdinu a jeho holku mi zas tak nešlo. Když už jsme u Holly, tak verze 009 ani 007 ( z roku 2009 a 2007 - to mě celkem pobavilo) mě nedokázala oslovit. Připadala mi prostě strašně nezajímavá.


Ke konci knihy už to vypadalo, že autorka konečně přišla na kloub tomu jak to všechno spojit dohromady a mě to vlastně začalo celé docela bavit. Druhý díl si určitě přečtu a jsem zvědavá, jak se příběh bude vyvíjet. Protože krása na cestování časem je právě v tom kolik existuje možností.


Hodnocení
Kniha měla i své světlé chvilky, které mě dokázaly zaujmout a které jsem si opravdu užila. Upřímně si myslím, že se z takového příběhu dalo vytěžit mnohem víc. Bylo vidět, že to má autorka promyšlené a já jsem celkem rychle pochopila zákonitosti toho jejího skákání časem. Kdyby jen celá kniha nepůsobila tak krkolomně a uměle pospojovaně.
Právě kvůli těm světlým chvilkám, ale dávám knize 3 hvězdičky a jsem na druhý díl zvědavá. Třeba mě autorka překvapí a tentokrát si udrží mojí pozornost.









Za poskytnutí recenzního výtisku tímto děkuji nakladatelství Fragment.
Knihu si můžete objednat na jejich stránkách.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Všem děkuji za komentář :)