19. října 2013

Recenze: Soul Thief


Originální název :  Soul Thief (Forbidden)
Autor : Jana Oliver
Série : The Demon Trappers #2
Počet stran, Provedení : 339
Datum vydání ČR : nevyšlo, v USA 2011


Anotace:
Riley Blackthorne začíná zjišťovat, že existují horší věci než být zabita démonem. A láska je jednou z nich...

Sedmnáctiletá Riley má všeho dost. Po zničující bitvě ve svatostánku je plno lovců mrtvých a nebo zraněných, její přítel Simon je vážně zraněn a její milovaný zesnulý otec je nezákonně vytažen ze svého hrobu velmi silným nekromantem.
Jako by to nestačilo, je tu ještě Ori, sexy lovec démonů na volné noze, který sám sebe postavil do role Rileynýho bodyguarda a Beck, super-ochranářský "přítel", který většinu času působí spíš jako nabručený děda. Se všemi těmito potížemi je Riley skoro připravená opustit Atlantu.

Ale jak počet démonů v Atlantě narůstá, Vatikán konečně posílá své vlastní lovce démonů, aby se postarali o tento "malý" problém, a tím propukne peklo. Jen Riley ví, že by mohla být v centru pozornosti Pekla: extrémně silný démon třídy pět ji sleduje a její štestí nemůže trvat navěky...


Jak jsem říkala u recenze na první díl, na pokračovaní téhle démonské serie jsem byla opravdu zvědavá. Jsem ráda, že se tentokrát nepotvrdilo nepsané pravidlo, že druhé díly stojí za prd...

Příběh pokračuje tam, kde v předešlém díle skončil. Po bitvě ve svatostánku je plno lovců mrtvých nebo zraněných a všichni se začínají ptát, co se stalo. Jak to, že jejich ochrana nefungovala a jak do toho všeho zapadá Riley a její mrtvý otec?
A tak se Riley musí vyrovnat s dalšími problémy a že jich už tak má na krku docela dost...

Nejen, že někdo vyvolal jejího otce z mrtvých, ale do města přijíždí také Lovci z Vatikánu, kteří hledají viníka posledních krvavých událostí a do oka jim padla právě Riley...

Achjo, většinu příběhu jsem si jenom říkala - Bože ta holka už to nemůže mít horší! No evidentně může. Asi to bude právě to, jak moc s Riley soucítím, že jí většinu jejích přešlapů a nálad odpouštím. Je to sice holka, která dělá jednu chybu za druhou, ale na druhou stranu je neskutečně silná a je schopná se ze všech nezdarů oklepat a jít dál. A to je věc, kterou si u mě vysloužila respekt a velkou oblibu. 
Není dokonalá, za ty dva díly už si tolikrát nabila pusu (víte moc dobře jaký slovo jsem tady chtěla použít) svojí vlastní vinou, že jsem to ani nestíhala počítat, ale to bylo právě to, co se mi na ní líbilo. Jana Oliver nestvořila dokonalou postavu, která nedělá chyby a vždycky zachrání situaci. Vytvořila postavu, která si nehraje na hrdinu, ale jenom se snaží ochránit sebe a své blízké.

No a pak tady máme Becka. Myslím, že už z předešlé recenze je celkem jasné, že toho chlapa mám fakt ráda. No a po tomhle díle můžu říct, že jsem si ho oblíbila ještě o 100% víc. Jen kdyby si trochu dřív urovnal myšlenky a začal podle nich jednat. Mohli si s Riley pár problémů ušetřit. Ale o čem by to pak zase bylo, že ?

V příběhu se stále něco děje, takže jsem byla ušetřena nudných pasáží a bez přestání jsem četla dál a dál. Do popředí se dostává pár nových postav a asi nejdůležitější z nich je Ori. Od začátku jsem ho prostě neměla ráda. Ráda bych řekla, že tam byl nějaký pádný důvod, ale není. Prostě to není Beck - tečka.

Hodnocení
Dostala jsem přesně to, co jsem čekala a za to jsem vděčná. Kniha neztratila nic z předešlého dílu a spíš přinesla plno nových zvratů a tajemství. A jestli jsem byla po prvním díle napjatá, co bude dál, tak teď jsem na tom ještě hůř. Stále se budu držet hodnocení 4 hvězdiček a doufat, že se mi znova vyplatí vložit naději do dalšího dílu. K těm 5 hvězdičkám už tomu vážně chyběl jenom krůček.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Všem děkuji za komentář :)