23. října 2013

Recenze: Something About You

Originální název :  Something about you

Autor : Julia James
Série :FBI/US Attorney#1
Počet stran, Provedení : 307
Datum vydání ČR : nevyšlo, v USA 2010

Anotace:

Osud přivedl dva zapřísáhle nepřátele...

Ze všech hotelových pokojů, pronajatými cizoložnými politiky v Chicagu, si asistentka státní prokuratury Cameron Lynde musela pronajmout ten vedle pokoje 1308, kde žhavé a tvrdé milování skončí smrtí. A ze všech agentů FBI v Illinois to musel být zrovna speciální agent Jack Pallas, který byl přidělen k tomuto případu vraždy. Stejný Jack Pallas, který pořád viní Cameron za zpackaný případ před třemi lety - a za to, že mu téměř zničila kariéru.

Vzájemně do náruče...

Práce s Cameron Lynde? Dělají si srandu? Možná, Jack si myslí, že je to nějaký uvítací žert po jeho návratu do Chicaga. Ale není to vtip; oba dva budou muset nechat svoji minulost plavat a soustředit se na případ. Teda, pokud dokážou omezit jejich posměšky ostré jako břitva - a udusit plamen jejich rozžhaveného sexuálního napětí.


Ani nevím, co mě přimělo ke čtení této knihy. Mám ale pocit, že hlavním důvodem byla obálka. Sice není nijak světoborná, ale mě se svým způsobem vážně líbí (miluju šedé obleky:D). No a tím dalším důvodem byl fakt, že prostě zbožnuju ty nenávidím/miluju vztahy...

Cameron má vážně smůlu. Nejen, že celou noc nemohla spát, kvůli velmi hlučnému páru ve vedlejším pokoji, ale když už se zdá, že si ti dva dali pohov, přivolaná hotelová ochranka zjišťuje, že na pokoji 1308 se neodehrával jenom divoký sex, ale i vražda. A Cameron je jediný člověk, který by mohl identifikovat vraha. A aby toho nebylo málo, k případu je přidělen Jack Pallas, který Cameron nesnáší stejně jako ona nesnáší jeho...

Ne, opravdu neočekávejte nějaký převratně originální příběh. Už z pouhé anotace člověk může odhadnout, jak se děj bude odvíjet. Ale ono tady ani o žádnou originalitu nešlo. Příběh je psán jako jasná oddychovka a svůj účel skvěle plní.                                                      

Camero je hrdinka, kterou prostě musíte mít rádi. Je vtipná a chytrá. Není těžké si jí oblíbit a já už jí od začátku, za ty její vtipný poznámky, měla ráda. Je to dospělá ženská, která si nehraje na žádnou bezbrannou oběť, ale ani bezmyšlenkovitě neskáče vstříc nebezpečí. Prostě docela uvěřitelná postava. Cameron mi jednoduše sedla a já jsem s ní neměla sebemenší problém.


To samé se dá říct i o Jackovi. To je tvrďák všech tvrďáků a Cameron mu občas dá pěkně zabrat. Sám by se asi raději vrátil do zapadákova v Nebrasce, než aby se musel potýkat se svojí starou nemesis. Jenomže ani jeden z nich nemůže popírat fakt, že než se to před třemi lety všechno tak kolosálně podělalo, bylo mezi nimi něco víc než jenom pracovní vztah. A já si to jejich postupný sbližování vážně užívala.

Jak už jsem říkala kniha není o nějaké originální dechberoucí zápletce. Ale i tak dokáže čtenáře zaujmout svým vtipem - několikrát jsem se opravdu zasmála - a silným sexuálním napětím mezi oběma hlavními hrdiny. Příběh je psán z pohledu Cameron i Jacka (v er-formě) a tak čtenář sleduje, jak se oba, způsobem sobě vlastním, potýkají s něčím, co si za žádnou cenu nehodlají jen tak bez boje přiznat.

Kromě Jacka a Cameron jsou tu ještě vedlejší postavy, který jsem prostě milovala. Ať už to byl Cameronin kamarád Collin nebo Jackův parťák Wilkins. Oba dva totiž byli vtipný a přiváděli hlavní hrdiny k šílenství.

"...A pokud jde o vás agente Pallasi - jako muž k muži, pokud ještě někdy urazíte moji holku v národní televizi já..." zarazil se.
Všichni v místnosti čekali. Jack zvedl obočí. "Ano?"
Collin se obrátil na Cameron s výrazem údivu. "Nic nemám. Měl jsem připravený celý tenhle proslov a chtěl jsem skončit s nějakou velkou macho hrozbou, ale když jsem se tam dostal bylo to jako  - blé - nic. To je na hovno." 

Hodnocení
Nemůžu říct nic jiného než, že jsem byla s knihou vážně spokojená. Nejde tomu vytýkat předvídatelnost nebo neoriginalita, protože o tohle tady nešlo a kniha si nehraje na něco, čím by nebyla. Pokud nebudete čekat něco velkolepého a hledáte jednorázovou oddychovku, tak vám Something about you vřele doporučuju. 
Ale předem upozorňuju, že jde o knihu pro trochu starší čtenáře.
Za mě dneska 3,5 hvězdičky. A jelikož mám dobrou náladu zaokrouhlím to na ty čtyři. Potřebovala jsem nějakou vtipnou oddychovku a přesně to jsem dostala, takže nějaké to očko přimhouřím.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Všem děkuji za komentář :)