16. října 2013

Recenze : Kouzlení



Originální název : Spells

Autor : Aprilynne Pike
Série : Křídla #2
Český název : Kouzlení
Počet stran, Provedení : 362, vázaná
Datum vydání ČR : 2006
Vydavatelství : Fortuna Libri


Anotace :


Od chvíle, kdy se Laurel podařilo překazit zákeřným trollům plán na získání přístupu k tajné bráně do vílího království, uplynulo šest měsíců. Její pravá identita je prozrazena a křehká dívka se ocitá v mnohem větším nebezpečí než dřív.

Trollové jsou nejen mimořádně chamtiví, ale rovněž pomstychtiví. Aby Laurel lépe ochránila sebe, svou rodinu i přátele, rozhodla se strávit letní prázdniny v Avalonu, kde se zdokonaluje v dovednostech podzimní víly.

I když je vílí říše nádherná, život mezi lidmi Laurel naučil dívat se na mnohé věci jinýma očima. Pocit rozpolcenosti mezi světem víl a světem lidí, kde na ni čeká její první láska David, v ní ještě prohlubuje rostoucí náklonnost k vílímu strážci Tamanimu.

Jak si Laurel nakonec poradí s přetrvávající trollí hrozbou a jak se vyrovná se svými rozporuplnými city, se dočtete v pokračování vílí fantasy série z pera mladé americké autorky Aprilynne Pike.



Sama sobě jsem slíbila, že tuhle sérii dočtu. A proto jsem začala číst další díl. Vyjímečně mě netrápilo, jestli se k druhému dílu dostanu za dva dny, nebo za půl roku. Bylo mi to úplně jedno, ale cíl byl stanoven a pomaloučku polehoučku jdu do toho. 

Víte já vlastně vůbec nechápu co se v téhle knížce událo, ale prostě já si asi nemůžu stěžovat. Pro mě se stala jedna neuvěřitelně obří změna a to zejména v tom, že už jsem neměla pocit, že mě touhle knížkou někdo trestá, ale mě to dokonce i bavilo. Já bych vám hrozně ráda vysvětlila proč najednou měním názor, ale jsem sama zmatená. Tak se vám pár odlišností a změn pokusím alespoň nastínit. 

Jako první velkou a zásadní změnu bych ráda podotkla to, že Laurel (hlavní hrdinka) už není taková blbka, jako byla celý první díl. Přísahám, že kdyby byla alespoň minimální šance, že bych mohla Laurel najít v reálném světě, tak bych si ji našla a hezky ji od plic řekla, co si o ní myslím. Protože asi žádná další hrdinka od slečny Pagan z Existance trilogy mi takhle moc nelezla na nervy. Musím se přiznat, že jsem dokázala ještě poměrně dlouhou dobu po čtení soptit nad hrdinčiným chováním. A tohle se opakovalo s Laurel. 

Netvrdím, že měním názor na první díl. Určitě ne. První díl je stále na mém černém seznamu a nic ho z něho nedostane. Ale musím podotknout, že Laurel ušla hodně dlouhou cestu a nejde mi to přes jazyk, ale byla fajn. A sem tam i dokonce vtipná! Největší sucharka a skeptička mě dokázala pobavit.

Jako druhou markantní změnu bych nejspíše měla poznamenat to, že i já jsem ušla dlouhou cestu a smířila jsem se s tím, že tato série by s klidem vyhrála cenu nejvíc WTF série století. Ono ve chvíli, kdy necháte plavat svůj pocit, že to už si z vás někdo dělá srandu a přistoupíte na děj a okolnosti, tak si vlastně nakonec nemáte na co stěžovat. Takže si myslím, že i tato okolnost, že jsem vypínala mozek a nechala se vést, vedla velkým dílem ke změně přístupu k mému čtení. 

Jako další ne už změnu, ale lichotku, o které vás chci informovat, bych chtěla zmínit, že moc se mi také líbilo, že druhý díl se v ději odehrává až rok od prvního. Tím pádem si jakože všechno hezky sedlo a nemáte takový ten pocit, že hrdinka musela všechno stihnout za tři dny, jak se občas stává a tím pádem je příběh daleko méně uvěřitelný. :D Což na druhou stranu taky neznamená ale, že bych teď věřila na víly s květem na zádech atd. :D A prosím, jestli se tady tomu vysmívám a zítra mi za trest vykvete na zádech květ, tak bych prosila aspoň umírnění trestu a ráda dotyčnému, který mi tuhle super mega bombastickou věc hodlá zařídit, pošlu seznam květin na které jsem alergická, protože jestli mě nikdo nevyslyší, tak to  pray for me. 

Na druhou stranu když jsem u lichotek, mohla bych také zmínit i okolnost, která se mi vůbec, ale vůbec nelíbila. O mém vztahu k Davidovi, jste si mohli přečíst v recenzi na první díl, ale že jste to vy, můžu vám tedy připomenout, (:D teď to vypadá, že si snad myslím, že tyhle moje bláboly snad někdo čte) dobře tak Ellen bych chtěla připomenout, že Davida jsem nijak v lásce neměla, ale že z něho udělají takového exota, to jsem opravdu nečekala. Chudák kluk. Vážně.

K tomu ještě nesmím zapomenout, že i když nějaká akce, nebo vyvrcholení děje přišla až asi v posledních čtyřiceti stránkách, příběh se mi četl dobře a nenudila jsem se.  A jelikož mě upřímně zajímá, jak se všechno bude vyvíjet dál, ihned šáhnu po třetím dílu a jsem zvědavá, jestli budu i nadále spokojená, nebo to bylo jen mé chvilkové mentální oslabení. Přeju vám příjemné čtení a jako nejvíc WTF okolností v nejvíce WTF knížce bych ráda zvolila novou postavu jménem Klea, která zapříčinila, že mi vyschlo v ústech během mého minimálně hodinového záchvatu smíchu tak, že mě bolelo i dýchat. 






Žádné komentáře:

Okomentovat

Všem děkuji za komentář :)