30. října 2013

Recenze: Fenomén


Originální název : Prodigy (Legend #2)
Autor : Marie Lu
Série : Legenda #2
Český název : Fenomén
Počet stran, Provedení : 344, vázaná
Datum vydání ČR : 2013
Vydavatelství : COOBOO


Anotace:
June a Day přijíždějí do Las Vegas a nemyslitelné se stává skutečností – Elektor Primo umírá a vlády se ujímá jeho syn Anden. Republika se tak ocitá ještě o krok blíže absolutnímu chaosu. Day však ze všeho nejvíc touží zachránit svého malého bratra, a tak mu nezbyde nic jiného, než se spojit s Patrioty. Ti oběma slíbí pomoc, mají jen jednu malou podmínku – Day a June musí zabít nového vládce.
Zdá se, že je to mimořádná šance, jak změnit vývoj celé republiky, jak vyjádřit vůli tak dlouho utiskovaného národa.
Ale June si postupně uvědomí, že Anden není jako jeho despotický otec. Co když je jedinou šancí na nový začátek? Co když revoluce musí mít vyšší smysl než osobní pomstu? Co když se Patrioti mýlí?

Opravdu fenomenální a dlouho očekávané pokračování úspěšné Legendy!
Druhé díle trilogií bývají nejslabší. Samozřejmě jako u všeho existují i tady vyjímky, ale je to prostě takovým nepsaným pravidlem. A jelikož jsem byla z Legendy úplně odvařená o to víc jsem se druhého dílu bála. Na druhou stranu jsem se ale tak moc těšila, že všechny obavy šly stranou a já se do toho dala...

Příběh pokračuje tam, kde v předešlém díle skončil. Day a June se vydávají do Vegas, aby našli
Patrioty a získaly jejich pomoc při hledání Edena. Vše se, ale rychle komplikuje a intrika střídá intriku. June a Day nemají v rukou osud jenom svůj vlastní, ale i celé Republiky. Otázkou zůstává, jestli dokáží překonat rozdíly, které je dělí a bojovat - ale vlastně za jakou stranu ?

Jestli byl první díl zamotaný a říkali jste si, že si vlastně ničím nemůžete být jistí, tak druhý díl ten první rychle předčí. Zvratů je v celé knize hned několik a i když mi některé byly celkem jasné, nad jinými jsem zůstala zírat. Příběh neopouští ani temná atmosféra a neustále mrazení nad některými praktikami Republiky.

Abych řekla pravdu do půlky knihy jsem si říkala, že o něco slabší než Legenda to přece jenom je. Jako bych to přivolala, druhá polovina nasazuje rychlé tempo a já jenom otáčela stránky a se zatajeným dechem společně s hlavními hrdiny rozuzlovala tajemství a lži.

Není to jenom o všudy přítomné hrůze, ale dostaneme i trochu té romantiky. Nemám ráda, když hrdinové přeslazeně cvrlikají a vlastně se milují od první sekundy, co se potkali. Jasně, existuje něco jako láska na první pohled a bla bla. Ale upřímně u hodně knižních párů si říkám, rozlišují vůbec přitažlivost, zamilovanost a lásku ? A i proto jsem byla ráda, že tyhle dva se nad tím zamýšlejí.
Tedy hlavně velmi racionální June. Jí jsem si opravdu hodně oblíbila a její logické pochody mě nepřestávají fascinovat.

Autorka se nebojí jít do extrémů a to na tom miluju. Nemaluje nic růžově a své hrdiny nechává projít peklem a nic jim nedává zadarmo. Nenamlouvá nám, že je někde nějaký ráj, ale že všechno má své klady a zápory. A hlavně, že pravdy se bez odhodlání jen tak nedoberete.

Hodnocení
Je těžké psát tuhle recenzi a neuchýlit se k nechtěnému spoilerování. A tak jediné, co si dovolím říct je, že na poslední díl budu v kalendáři zaškrtávat dny a hned, co vyjde v originále vrhnu se na něj. Protože tohle bylo na moji citlivou dušičku opravdu moc.
O nějaký ten nepatrný fousek byl Fenomén slabší než první díl, ale i tak je pro mě stále nadprůměrný a já si ho užila.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Všem děkuji za komentář :)