15. října 2013

Recenze: The Demon Trapper's daughter

Originální název :  The Demon Trapper's  daughter

Autor : Jana Oliver
Série : The Demon Trappers #1
Počet stran, Provedení : 340
Datum vydání ČR : nevyšlo, v USA 2011

Anotace:
Lovkyně démonů Riley Blackthorne jenom potřebuje šanci, aby so ukázala - a přesně s tím Lucifer počítá...

Píše se rok 2018 a lidská společnost je vážně narušena ekonomickými otřesy v posledním desetiletí a Lucifer zvýšil počet démonů ve všech velkých městech. Atlanta není vyjímkou. Naštěstí jsou lidé chráněni díky Lovcům démonů, které se starají o to, aby ulice a domy byly v bezpečí před tím, co tam v noci může číhat.
Sedmnáctiletá Riley, jediná dcera legendárního lovce démonů Paula Blackthorna,  vždy snila o tom jít v otcových šlépějích. Když se zrovna nedrží krok se svými domácími úkoly nebo se nesnaží ovládnout svoji vzrůstající zamilovanost k dalšímu učni-lovci démonů, Simonovi, zachraňuje Riley občany před démony třídy jedna. Úplně normální záležitosti pro dospívající lovkyni démonů, vážně. 
Když démon třídy pět naruší Rileynu rutinní práci v knihovně ohrožující její život a vybrané živobytí, uvědomí si, že je chycena uprostřed války mezi nebem a peklem.




Na tuhle serii jsem slyšela všehovšudy jenom chválu a tak bylo jenom otázkou času, kdy se do toho pustím i já a zjistím, co na téhle knížce všichni viděli. Po dočtení můžu říct, že ty kladné recenze chápu...

Příběh nás přivádí do Atlanty v roce 2018. Svět už není takový jaký ho známe. Všude se to hemží démony, nejsou peníze, děti se učí v odpoledních a večerních školách v obchodě s potravinami/ kavárnách a bůhví, kde všude. Nazvala bych to jako pomalu se blížící apokalypsou.
Hlavní hrdinkou knihy je sedmnáctiletá Riley, která se připravuje na dráhu lovce démonů, stejně jako její otec Paul Blackthone. Ten tráví každou noc společně se svým parťákem Beckem lovem démonů, aby sehnal nějaké peníze na živobytí.
Všechno se zkomplikuje jednou událostí, která život Riley i Becka obrátí vzhůru nohama. Teď víc než kdy jindy záleží na tom, aby spojili své síly. To ale není jednoduché, Riley totiž Denvera Becka nemůže vystát.

Mohla bych Riley vytýkat mnoho věcí. Je to totiž pravá puberťačka a tak se někdy chová vážně přehnaně. Já jí to, ale v podstatě všechno promíjela. Protože všechno to, čím si Riley musela projít by s chladnou hlavou nezvládl ani žádný dospělý. Právě Rileynu sílu jít dál a nefňukat v koutě jsem nejvíc oceňovala. Sice je to holka, který záleží na tom jak vypadá a řeší i potencionální boyfriendy, ale na druhou stranu je to silná osobnost, která se jen tak něčím nenechá zlomit.
Někdo by jí mohl vyčítat, že se do věcí vrhá po hlavě a málokdy si promyslí důsledky, ale já osobně jednám ve většině případech stejně (ne tedy ve stejných situacích jako Riley - v noci mě v uličkách bojující s pekelnými bytostmi nenajdete) takže v tomhle bodě mi byla jenom víc sympatická.

Další důležitou postavou je Denver Beck. Ten kluk si do svých 22 prošel tolika věcma, že se divím, že je pořád schopný fungovat a že nesedí někde zavřený v blázinci. Místo toho je to sebevědomý chlap, který svůj útěk od reality vidí na dně flašky piva a v náručí nějaké pěkné holky. Vše se pro něj změní, když je jeho parťák zabit a nechává za sebou svoji trvdohlavou dceru, která ho nesnáší. Nebo se to tak aspoň na první pohled zdá. Já jsem Rileynu nevraživost pokud šlo o Becka svým způsobem chápala. Žárlivost a zraněné ego dokáží dělat divy.


Všechny jejich osobní problémy, ale musejí jít stranou, protože ve městě se děje něco horšího a je jen na Beckovi, aby se o Riley postaral.

Kniha je psána z obou pohledů a já si ty chvíle, kdy byl v popředí Beck vážně užívala. Jsem zvědavá, kam jeho "vztah" s Riley bude postupovat. Komu co nalhávám ? Pokud ty dva nakonec nebudou spolu, budu fakt naštvaná.

Co jsem tak četla, většina lidí knize vytýká, že jsou zde převážně mužské postavy. A já si tak říkám, co ty lidi čekali ? Je to příběh o lovcích démonů, což je práce kterou ve většině případů dělají jenom chlapi, takže je celkem jasný, že se kolem Riley budou točit hlavně osoby mužského pohlaví.

Hodnocení
Kniha se mi opravdu líbila. Měla své mouchy, ale dokázala si udržet moji pozornost a to je to hlavní. V takovém případě jsem totiž schopná hodně věcí odpustit. Na další díl se chystám v nejbližší době, protože jsem vážně zvědavá, co přinese. Zatím dávám 4 hvězdičky a vyšší hodnocení si nechám na další díly - vkládám do toho vážně velkou důvěru, tak doufám, že nebudu zklamaná.




2 komentáře:

  1. Vypadá to na zajímavou sérii. Určitě se po ní podívám. Tedy, zase to nechám náhodě, možná se mi do rukou přeci jen dostane. :)

    OdpovědětVymazat

Všem děkuji za komentář :)