Recenze: Significance

Autor : Shelly Crane
Série
Significance #1
Český název : -
Počet stran, Provedení : 320
Datum vydání ČR : nevyšlo

Maggie je sedmnáctiletá dívka, která měla špatný rok. Byla chytrá a nad věcí, ale pak její matka odešla, otec byl v depresi, sotva odmaturovala a její přítel jí po téměř třech letech nechal kvůli fotbalovému stipendiu na vysokou školu. V poslední době jí připadá, že její život visí na vlásku a tak pevně svírá všechno, co má.
Potom zachrání život Calebovi a okamžitě ví, že je na něm něco zajímavého. Ale věci se změní, když se dotknou, jiskry se vznítí.
Doslova.
Otisknou se do sebe a ona uvidí před očima blikat jejich společný život. Dozvídá se, že není jenom jeho spřízněná duše a může cítit jeho srdeční tep, ale že je úplně jiný svět plný lidí s dary a schopnostmi o které nikdy nevěděla, že existuje. Ona sama se potýká s nadpřirozenými změny, které se liší od všeho, co kdy zažila a potřebuje dotek jeho kůže, aby přežila.
Nyní, nejen že se její otec dostává z depresí a stává se znovu otcem, stejně jako bolestí, ale Calebovi nepřátelé vědí, že se otiskl a jdou po Maggie, aby zastavili oba od získání jejich schopnosti a vzali mu jí. Může jí Caleb zachránit nebo budou nuceni žít jeden bez druhého hned potom, co se našli?

O této knížce jsem jenom tak letmo zaslechla, ale nějak mě to netáhlo k tomu si jí přečíst. Hodnocení sice byla ve skrze pozitivní, ale anotace si mě nijak zvlášť nezískala a tak jsem knihu odložila na dobu neurčitou. Pak jsem se náhodou dostala k amatérskému překladu prvních pár kapitol a jelikož jsem neměla, co dělat (rozuměj; měla jsem toho dost na práci, ale do ničeho z toho se mi nechtělo) začala jsem číst. No a jak už jsem několikrát zmiňovala, protože nemám ráda nedočtené knihy a už vůbec nejsem člověk, který má trpělivost a vydrží čekat, rozhodla jsem se sáhnout po originálu...

Postavy
Maggie měla opravdu hodně špatný rok a ani budoucnost pro ní nevypadá zrovna růžově. Sice ukončila střední školu, ale jak to tak vypadá plány na vysokou musí odložit, protože její matka odešla od jejího otce a od ní a vzala sebou všechny peníze. Otec je v depresi a místo toho, aby se postaral o svoji dceru, bloumá jako zombie a všechno je mu ukradený...

Já vlastně ani nevím jestli mám Maggie ráda nebo ne. Na jednu stranu byla zábavná a chytrá, ale zase na tu druhou byla chvílemi až neskutečně naivní. Ale tak ok, nějak jsem to u ní byla schopná překousnout a většinu knihy jsem se ani nerozčilovala nad jejím chováním. Takže ve finále mě sice jako hlavní hrdinka nijak neokouzlila, ale ani jsem si kvůli ní nervala vlasy. To samé se dá vlastně říct i o Calebovi. Už od začátku mi bylo jasné, že tohle bude pan Dokonalý a měla jsem pravdu. Nemůžu to, ale považovat za nějakou velkou výtku (i když osobně dokonalé postavy nesnáším, protože pro mě ztrácí veškerou šťávu), protože když přihlédnu k celému konceptu spřízněných duší je jasné, že svou milovanou bude na rukou nosit.

Zápletka
Téma příběhu se mi líbilo. Sice je patrná inspirace Twilight, ale v této knize je otisknutí bráno přece jenom trochu jinak. Další plus pro mě byl, že si autorka nevybrala tolik ohraná témata upírů, vlkodlaků a já nevím čeho všeho, ale vsadila na jednoduchost, na normální lidi s abnormálními schopnostmi. Ale je tu opravdu jedno velké ALE. Za celou knihu se skoro nic neděje. Chápu, že se postavy nejdřív musí trochu oťukat než se začne něco dít, ale některé rozhovory se vedly neustále dokola a mě to po čase začínalo, čím dál tím víc nudit. Nemám nic proti příběhům, které nejsou nabité akcí a velkými zvraty, ale když se všechno, včetně rozhovorů, stále točí dokola není to nic pro mě.
Ale jelikož jsou celkem čtyři díly hádám, že tohle mělo být takové seznámení s postavami a světem ve kterém se pohybují.

Styl
No ráda bych autorce doporučila, aby si pro své příští knihy našla lepšího korektora, protože překlepů a nesmyslných vět tady bylo víc než dost. A to, že i já, žádný velký angličtinář, rozpozná chybu v čase je docela smutný. Nicméně i přes to se kniha četla dobře a angličtina byla vcelku jednoduchá.

Celá kniha by se pro mě mohla shrnout do jedné věty - Nenadchne, ale ani neurazí. Dávám tomu šanci a další díl si určitě přečtu. Ani ne proto, že by mě nějak zvlášť zajímalo, jak to bude se všemi postavami dál, ale protože stále doufám, že se to rozjede.