Recenze: Emerge

Originální název : Emerge
Autor : S.E. Hall
Série : Evolve Series #1
Český název : nevyšlo
Počet stran : 268
Datum vydání USA : 20. 5. 2013

Laney je bystrá, atletická, jižanská divoška, která nechává jen málokoho dostat se příliš blízko, používající své sarkastické poznámky, aby od sebe odváděla pozornost. Také nemá tušení, jak jí ostatní vidí, Evan jí chránil a toužil po ní od té doby, co byli děti. Ale vysoká škola klade mezi Laney a Evana propast na kterou ani jeden z nich nebyl připravený - staré vztahy jsou testovány, nové vznikají a nic  už nikdy nebude stejné.
Zvlášť když přichází Dane Kendrick,který vůbec není tak důvěrně známý, okouzlující jižan z domova, ale je živočišný svým vlastním způsobem.

Příběh o dospívání, přátelství, věrnosti, první lásce, prvopočáteční lásce ... a životě.

Upřímně, kdybych měla dát jenom na anotaci asi bych s touto knihou dlouho otálela (a to ani nemluvím o první obálce, která byla prostě strašná!). Ale když jsem koukala, jak moc vysoké má tento příběh hodnocení, nedalo mi to a musela jsem si to přečíst...

Postavy
Laney vyrůstala jenom s otcem, matka od nich odešla když byla ještě malá a díky tomu se z ní stala dívka, která si jen tak někoho k tělu nepřipustí. Měla všechno, co potřebovala - milujícího otce a nejlepšího kamaráda/kluka, který by pro ní udělal cokoliv. Ale osud tomu chtěl trochu jinak a tak se cesty Laney a Evana rozcházejí...

S Laney to pro mě nebyla láska na první pohled. Ano, byla mi sympatická od začátku, ale až postupem času jsem tu holka začala vážně zbožňovat. Je totiž - světe, div se! - opravdu rozumná a na to nejsem upřímně u podobných knížek moc zvyklá. Ráda k věcem přistupuje čelem a nehraje žádné únavné hry.

Její vztah s Evanem je krásný a upřímný. No a Evan, toho bych nejlépe popsala jako roztomilého kluka, který by pro svou lásku udělal cokoliv. Líbilo se mi, že na začátku knihy je vývoj jejich přátelství v něco víc a vy tak máte lepší představu, co ty dva k sobě vlastně cítí a jak to celé začalo. A pak tady máme Danea - nečekejte žádného namachrovaného bad boye, aby jste si od začátku mohli jasně říct, kdo je v příběhu ten dobrej a kdo špatnej. I když se Dane a Evan opravdu hodně liší, jedno mají společné - oba dva jsou to milující a skvělí kluci, který by se pro své blízké rozdali.

Zápletka
Jak už nám anotace napovídá, bude se řešit milostný trojúhelník. A toho jsem se bála, jak čert kříže, v knihách to nemám moc ráda a většinou mě unavuje sáhodlouhé rozhodování hlavní hrdinky koho z nich vlastně chce. Pro moje dobro to tak v této knize vůbec nebylo. Laney totiž ke všemu přistupovala velmi rozumně, nedělala unáhlená rozhodnutí a věcem nechala volný průběh. Tohle není vůbec příběh o milostném trojúhelníku, jak ho všichni známe, ale o tom, jak se člověk vyvíjí a jak ho nové prostředí, noví lidé dokáží utvářet a pomoci mu vyrůst. O tom, jak člověk objevuje nové možnosti a vytváří si nová přátelství.

Styl
Kniha je opravdu čtivá. Příběh je vyprávěn ze všech tří úhlů pohledů a je naprosto jasné, že pro jednoho z těch dvou to skončí zlomeným srdcem. Což by samo o sobě bylo dost špatný, ale díky tomu, že vidíme pocity Evana i Danea v průběhu celé knihy, můžu vám říct, že je konec opravdu hořko-sladký. Protože tady není ani jeden tím, který by si to zasloužil a i když si v průběhu knihy asi každý zvolí svého favorita, bude vám toho, který půjde z kola ven líto.
Angličtina byla lehce složitější kvůli tomu, že Laney i Evan jsou jižani a od té na školách učené angličtiny mají jejich výrazy občas hodně daleko.

Přes mé počáteční obavy jsem si příběh naplno užila a jsem ráda, že autorka ukázala, že se  i bez neustálého scházení a rozcházení postav, krkolomných zvratů a nelogického chování  dá napsat příběh, který vás chytne a až do konce nepustí. Nejde o nic složitého nebo naléhavého, co ve vás vyburcuje všechny možné emoce. Ne, je to jednoduchý příběh o životě a o volbách, které nakonec ať chcete nebo ne, musíte udělat.
V říjnu vychází druhý díl a pokud nechcete hned od začátku vědět koho si Laney vybere, neudělejte stejnou chybu jako já a nečtěte si anotaci.
V americe je kniha pro čtenáře od 17 let kvůli erotickým pasážím.