Recenze: Beautiful Broken Rules

Autor : Kimberly Lauren
Série : Broken #1
Český název : nevyšlo
Počet stran : 375
Datum vydání USA : 14. 5. 2013

Co se stane, když si vytvoříte pravidla, aby jste všechny udržely daleko od sebe?

Jedna věc se kterou se Emerson Moore musí smířit je, že je školní děvka. Zná svoji cestu kolem domu bratrstva a ví jak dostat to, co chce. Nijak svoje činy neomlouvá a nepředstírá, že je něco jiného. Je tím, kým je a ví jak si užívat. Vytvořila si pravidla, aby udržela vztahy na uzdě a vyhnula se démonům své minulosti.

Když za jejím nejlepším kamarádem Colem přijedou dva kamarádi z domova a nastěhují se k němu, začíná si myslet, že potkala svůj protějšek v Jaxonovi Rileym. Jax je perfektní směs potetovaných svalů a sladkých řečí. Se vzkazy psanými na ruku, hlasem, který vyzařuje sexem a uměním se jí dostat pod kůži ji Jaxon učí, jak zlomit všechna pravidla. Ale co když to skončí tak, že jí vlastně zlomí srdce?

Za Boha si nemůžu vzpomenout, jak jsem se vlastně k týhle knížce dostala. Ani nevím, co mě vedlo k tomu si jí přečíst - anotace ani obálka mě nijak za srdce nevzala. Ale najednou jsem jí měla ve svém e-booku a četla první řádky. A ať už mě tenkrát přesvědčilo ke čtení cokoliv, jsem za to ráda...

Emerson není hrdinka, kterou by jsem v knihách potkávala často. Není žádný neviňátko, který by
čekalo na pana Pravýho. Vlastně právě naopak, nejradši by se mu velkým obloukem vyhla. V životě se už naučila, že nic netrvá věčně a že když člověk miluje končí to obvykle velkou bolestí. Proto si vytvořila tři pravidla, kterými se snaží za každou cenu řídit - nikdy nespat s někým ke komu její kamarádka něco cítí, nikdy nespat s nikým, kdo je ve vztahu a nikdy s nikým nespat víc jak třikrát.
Je považována za školní děvku a nijak se tím netrápí. Už dávno ji nezajímá, co si o ní ostatní myslí a bere se taková jaká je...

Z toho, co jsem v prvním odstavci napsala by jste si, ale o Emerson mohli udělat dost negativní představy. Ne, že bych se tomu divila, sama jsem upřímně nevěděla, co si o Emerson myslet, ale postupem času sem byla čím dál víc přesvědčená, že až s touhle knížkou skončím, Emerson se pro mě stane jednou z nejoblíbenějších hrdinek. Pod tvrdou slupkou vtipné a okouzlující dívky se skrývá zranitelná, závazků se bojící holka, která to neměla v životě vůbec snadné. Všechno se má, ale změnit ve chvíli, kdy do jejího života vstoupí Jaxon...
Kromě Emerson a Jaxona jsou v knize další tři velmi důležité postavy - Quinne, Cole a Jace. To jaký mezi sebou měli vztah bylo jedním z největších kladů celé knihy. Ani o jednom bych neřekla, že bych ho měla radši a dohromady byli všichni prostě skvělý. Tohle bylo totiž opravdu to pravé přátelství.

Ale abych se už dostala k samotnému ději. Nevím, čím to je, ale poslední dobou jsem si oblíbila jednoduché příběhy bez velkých dramat (dobře, s dramaty, ale ve snesitelném množství). A tohle byl zase jeden z nich, I bez nadupaných akcí si kniha dokázala udržet moji pozornost a stránky mi ubíhaly jedna za druhou. Postavy za celou knihu ušly pořádný kus cesty a já si jejich vývoj užívala.
Emerson byla hrdinka do které jsem se velmi jednoduše vcítila a radovala se i trpěla spolu s ní. A Jaxon byl kluk do kterého se prostě hned zamilujete.

Knihu jsem četla už podruhý, a to od dob Harryho Pottera skoro nikdy nedělám, a užila jsem si ji úplně stejně jako na poprvé. Je to jedna z mých největších guilty pleasure (vlastně ani nevím jestli guilty, ale pleasure určitě) a já na ní nedám dopustit. V hodně ohledech mi připomíná knihy od Kody Keplinger jejíž příběhy jsou taky velmi jednoduché, ale všechno je podáno realisticky a člověk nemá problém se do postav vžít. Při některých chvílích jsem se (opravdu!) smála a při některých jsem měla, co dělat abych se nerozbrečela a to se vážně nepovažuju za nějakýho velkýho cíťu.

Všem příběh Emerson Moore doporučuju, i když je mi jasné, že ne na každého zapůsobí stejně jako na mě. I tak si myslím, že si tam každý najde to svoje.
Tato kniha byla autorčina prvotina a moc se jí povedla. V listopadu vychází druhý díl Beautiful Broken Mess, který bude příběhem Jace. A protože jsem si toho kluka fakt oblíbila jsem na to strašně zvědavá a to hlavně i proto, že hlavní ženskou hrdinkou bude "záporačka" z prvního dílu - Audrey.