15. srpna 2013

Recenze: Frigid



Originální název : Frigid #1

Autor : J. Lynn (Jennifer L. Armentrout)
Série : Frigid
Počet stran : 240, 
Datum vydání ČR : nevyšlo
Datum vydání USA : 15.7. 2013
Nakladatelství : Spencer Hill Contemporary








Anotace:
Pro jednadvacetiletou Sydney není nic nového být zamilovaná do Kylera. Byli nejlepší přátele od té chvíle, kdy jí shodil na dětském hřišti a ona ho přinutila sníst koláč z hlíny. Někde v průběhu let se do něj zamilovala a to hodně. Ten velký problém ? Kyler je mužská verze děvky. Nikdy nezůstal s holkou déle než několik nocí a tím, že je to jejich poslední rok na vysoké, Syd nechce riskovat jejich přátelství tím, že přizná svoji lásku.

Kyler vždy stavil Syd na piedestal, který byl moc vysoko na to, aby na něj dosáhl. Pro něj je perfektní a vším. Ale city k ní vždycky schovával nebo se zaměřoval na jiné ženy. Koneckonců, Kyler bude vždy chudý kluk ze špatné strany kolejí a Sydney vždycky bude tou dívkou, kterou nikdy nemůže mít.

Ale když společně uvíznou v luxusním lyžařském středisku kvůli obrovské sněhové bouři, není nic, co by je zastavilo od toho, aby jejich rozpálené city nevyšly na povrch. Může jejich přátelství přežít přitažlivost? Nebo ještě líp, mohou vůbec přežít?
Protože jak padá sníh, někdo je sleduje a tenhle lyžařský výhled jim může změnit životy více než jedním způsobem.


  


Na tuhle knížku jsem se docela těšila. Od Jennifer jsem už něco přečetla a byla jsem zvědavá, jak pojme  vzájemnou přitažlivost mezi přáteli. No a když máme venku takový horko, proč si to nezpříjemnit knihou ve které je všude plno sněhu a horko vám maximálně bude z sexuálních scén, kterýma se to tam jenom hemží...

Postavy
Hlavní hrdinka je Sydney. Sydney stále musí sledovat, jak její tajná láska, a nejlepší přítel v jednom, klátí jednu holku za druhou. Sama zatím měla jen jeden vztah, který ji přinesl nálepku frigidy. Důvodem její neschopnosti najít si vztah jsou hned dvě věci. Tím prvním problémem je její přehnaná zodpovědnost a puntičkářství, no a tím druhým Kyler.
Čekala jsem, že mi Syd bude vadit víc. Nemám ráda naivní a pořád se kvůli něčemu zžírající hrdinky. Sydney prostě není žádná kurážná hrdinka, ale spíš taková malá, roztomilá neurotička. Svým způsobem jsem jí chápala. Nechtěla zničit to úžasné přátelství, které s Kylerem měla. A popravdě on ji v její nejistotě taky moc nepomáhal.

Kylera jsem si zamilovala hned na začátku. Ano, byl sice chlapským ekvivalentem děvky, ale who cares? Sydney pro něj byla nejdůležitější osobou na celý planetě a udělal by pro ní cokoliv. I když odhlídnu od jeho skrytých citů k Syd, byl to skvělý kamarád. Líbilo se mi, že se v téhle knížce přeskočila ta část, kdy se postavy teprve oťukávají a hned byl člověk hozen do příběhu, kdy spolu mají dlouhou minulost a dobře se znají. 

Zápletka
Žádnou originalitu nečekejte. Člověk dostane to, co už dostal tolikrát. Tentokrát jen v balení vztahu dvou nejlepších přátel. Hned vám je jasné, jak celý příběh skončí. Ale i tak si to můžete skvěle užít, když přestanete přemýšlet a zabývat se nesrovnalostma a WTF momentama a jen se necháte vést příběhem. 


Kromě hlavní dějové linie tu máme i tu vedlejší. Tu odhalíte rychleji, než stačíte říct frigida. Ale co by to bylo, kdyby hlavní hrdinové měli celou dobu na růžích ustláno, že?

Styl
Knížka je psaná z obou úhlů pohledů. A to byl pro mě největší problém a zdroj frustrace. Nechápejte mě špatně, mám ráda, když příběh vidím z obou stran. Ale díky tomu, že jsem od začátku věděla, co jeden k druhýmu cítí, několikrát se mi stalo, že jsem na ně chtěla frustrovaně zakřičet ať už si to sakra vyříkají a můžeme jít domů. Většinu jejich problémů a hádek způsobovala špatná komunikace, a když to má člověk takhle na očích a z první ruky, je to k vzteku. Na druhou stranu jsem dostala pár vtipných dialogů a komických situací a to vždycky na chvilku můj vztek utišilo.

Angličtina mi nepřišla nijak složitá a až na to, že se autorka občas vyžívá ve slangových výrazech, zvládne to i ten, kdo se čtením v angličtině nemá mnoho zkušeností.

Hodnocení
Nic převratného jsem neočekávala a ani nedostala. Byla to prostě taková správná oddychovka. Na konci knížky už jsem si říkala, že to s tou přeslazeností Jenn přehání, ale i tak jsem měla přihlouplý úsměv na tváři a byla ráda za obě hlavní postavy.
Příští rok by měl vyjít druhý díl. Stále se spekuluje o čem bude a já doufám, že o kamarádech ústřední dvojice - Andree a Tannerovi.
Kniha dostala v americe přístupnost 18+ kvůli sprostým slovům a sexuálním scénám.









  

Žádné komentáře:

Okomentovat

Všem děkuji za komentář :)