20. srpna 2013

Recenze: Křídla



Originální název : Wings


Autor : Aprilynne Pike
Série :Wings #1
Český název : Křídla
Počet stran, Provedení : 294, vázaná
Datum vydání ČR : 2011
Vydavatelství : Fortuna Libri


Anotace:

Aprilynne Pikeová nadchla svým debutem i slavnou autorku Ságy Stmívání Stephenii Meyerovou. Není divu, příběh - originální fantasy s přídechem thrilleru a horroru, ale i s prvky love story - o dívce se zvláštním jménem Laurel se čte doslova jedním dechem. Patnáctiletá hrdinka jde poprvé do školy (předtím ji učila matka) a snaží se přizpůsobit novému prostředí. Brzy najde přítele, který jí podá pomocnou ruku. David se nemusí přemáhat, nová spolužačka je nesmírně krásná, jemná a milá dívka. Vypadá jako víla, říká si David, ale to ještě netuší, že není daleko od pravdy a že jej po boku Laurel čekají pěkně horké chvíle. Bytosti z jiného světa se dostávají mezi lidi a začíná boj na život a na smrt...




Tuto knížku jsem si vybrala, protože mě velice zajímal námět. Byla jsem zvědavá, jestli si autorka vymyslí něco nového a jak se s tím celkově popere.

Postavy: 
Laurel - od prvního okamžiku mě prostě štvala. Divná holka, která má se vším problém a tváří se jak boží umučení. S touto hrdinkou jsme si prostě nepadly do oka. Věřím v to, že kdyby existovala, tak mě taky nemá ráda. 

David - ze začátku jsem ho měla za neuvěřitelnou vtěrku. Otrava první třídy. Ani postupem času jsem si k němu nevyvinula nějaký zvláštní vztah, akorát mi ho vlastně bylo chvílema trošku líto, ale je to kluk, který pro slečnu udělá první poslední. Je pozorný, ohleduplný, milý a hodný, ale podle mého názoru nemá žádnou šťávu. Takový nemastný neslaný. 


Zápletka: 
Patnáctiletá už tak dost nenormální holka zjišťuje, že není až tak moc lidská, jak si myslela. Klasický příběh o vypořádávání se teenagerky s nadpřirozenými problémy a k tomu všemu je ještě zatažena do milostného trojúhelníku.


Styl: 
Příběh je moc hezky napsán. Čte se to velice dobře. Všechno je hezky popsané. Jednoduše a nezamotáváte se do dlouhých souvětí.

"Z místa, kde měla předtím mezi lopatkami bulku, vyrůstaly pruhy připomínající okvětní plátky květiny, které jí na zádech tvořily lehce stočenou čtyřcípou hvězdu."

Hodnocení:
Abych nelhala, ze začátku mi všechno přišlo absolutně stupidní. Hlavní hrdinka mě doslova iritovala, její rádoby vztah mě nudil. Když přišel první problém, jenom jsem kroutila hlavou. Capitan Obvious na každém rohu. Prostě od prvopočátku jsem nepřistoupila na autorčinu hru a to byl ten problém. A když už jsem si říkala, že to snad ani nedočtu, že možná snad poprvé ani neotevřu druhý díl, třičtvrtě knížky bylo za mnou a mě konečně začalo i trošku zajímat, jak to dopadne. WTF momentů bylo tolik, až jsem si jistá, že do tolika ani neumím počítat. Samozřejmě nechyběl ani přeslazený konec, ale to se tak nějak čeká. Nicméně nevím co mám dělat a asi se za to i trošku stydím, ale vypadá to tak, že ten druhý díl nakonec aspoň otevřu. Jsem docela zvědavá. Je špatný, že celou dobu bylo všechno špatný a úplný konec mi zas tak špatný nepřišel. Tuto knihu bych doporučila věkové kategorii okolo 16 let. :)







1 komentář:

  1. Vo všetkom súhlasím s tvojím hodnotením.
    Majuš

    OdpovědětVymazat

Všem děkuji za komentář :)